Hej

hej
Idag har jag varit i skolan.Kanske inte så konstigt för det är mondag.Sen efter skolan så var jag med Felicia.Vi baka scones.Dom blev goda.Synd bara att jag inte hadde receptet för då kunde jag skriva ner det.Men jag har ett annat recept som är gott det är.

Grönsakspiza
Denna pizzan är väldigt god och lite nyttigare.
Eftersom den bara har grönsaker så är den vegetarisk.

4 portioner.

Du behöver
1 paket pizzamix
använd 4 portioner
2 papikor
1rödlök
200 gg färska champinjoner.
3 dl tomatsås
1 påse riven ost
2 tsk oregano
1 dl pinjenötter (50 g)
Om du inte gillar något så ta bort det det gjorde jag.
Du kan också ta skinka i men då är den inte veggetarisk.

Gör såhär

1. sätt ugnen på 250 grder.
Gör pizzadegen enligt anvisnigarna på förpacknigen.
2.kavla ut 2 stora pizzor.
Lägg dom på bakplåtspapper i en plåt.
3.Bred tomatsåsen på degen.
Strö sen över 2 tredjedelar av osten.
4.Fixa nu grönsakerna och sen när du är färdig
med det lägg det på pizzan.
5.Sen strör du över oregano och resten av osten.
6.Nu ska du lägga den i ugnen i 10 till 15 min.
7.Rosta pnjekärnorna i en tor het stekpanna.
Sen strö över dom och färsk oregano över dom
färdiga pizzorna.

8.Ät

Dom är goare en vad det låter.Tycker jag i allafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0