Denna parfymen luktar jätte gott


Dålig dag

Hej

Idag har inte varit min dag för min dator har gått sönder på ett ställe så jag kommer antagligen inte kunna använda den på några veckor.Och efter det så åkte jag och mamma till stan för jag skulle köpa en kläning där men så fanns den inte i min storlek så jag kunde inte köpa den.Och när  jag kom hem skulle jag byta till finare kläder för vi skulle till mormor och morfar och det visste jag ju inte innan.Och igentligen hadde jag ju tänkt göra läxor när jag kom hem.Men nu måste jag göra dom nu istället.Och då kommer jag inte bli färdig med dom fören jätte sent.Det ända som har varit bra med dagen är att jag ska få ett par till converse som är olivgröna.

Ella

Nya skor

Hej

Idag har jag köpt ett par ljus gula converse och ett par rosa skosnören.



Ella

Just nu kollar jag på




Hej

Igår blev jag lite förkyld och är det fortfarande.Jag har ont i halsen och ibland lite ont i huvudet så resten av dagen ska jag inte göra så mycket mer en att vila och ta det lungt och hoppas att jag mår bättre snart.


Ella

Läxor

Hej


Just nu sitter jag och gör min svenskaläxa som oftast tar jättelång tid och är jätte tråkig.Innan idag har jag tränat med Emma och Johanna.Vi gjorde zumba stepp.Det var rlogt.
Men nu måste jag fortsätta med min tråkiga svenska läxa.

Ella

Snygga linnen från hm




Någon av domhära skulle jag gärna ha i min garderob.Gillar nog mest den turkosa eller den blåa.

Ella

Glömde

Hej

Glömde bara att säja att dom är godast att äta direkt.

Ella

Recept på donuts

Hej

Idag har jag ju bakat donuts.Dom blev verkligen jätte goda och det var jätte kul att göra dom.Här kommer receptet.


Grund recept
8-10 st

4 dl mjöl

1 1/2 tsk bakpulver

 

1 1/2 riven muskot

 

1 tsk kardemuma

 

1 tsk finrivet citronskal

 

1/2 dl socker

 

25 gram smör

1 ägg

1 dl mjölk


Neutral olja till kokning
tex solrosolja
ca 1 liter
(Var mycket försikt när du kokar oljan sedan)

Dekoration
glasyr och störsel eller kokos,socker eller florsocker.

Gör såhär

Smält smöret och låt det svalna.

Blanda mjöl kardemuma muskot bakpulver och citronskal.

Vispa ägg socker och mjölk.

Vänd ner mjöl blandningen och smöret och knåda sedan ihop det till en deg.

Låt degen stå i kylskåpet i en kvart.

Värm oljan lätt.Ta bort den från plattan om det börjar ryka.Ha oljan på ganska låg värme.

Ta lite deg och platta till den så den är 1 cm tjock och 8 cm i diameter gör sedan ett hål i degen efter det lägger du i den i oljan 2 åt gången.Donuten ska bli gylene brun.


När den blir färdig ska du lägga upp den på ett papper som suger åt sig fett.

Nu ska du bara dekorera donutsen sedan så är du färdig.







Söndag

Hej

Idag ska jag träna och efter det ska jag baka donuts.Om det blir gott kommer jag lägga upp receptet på bloggen.
Nu ska jag äta frukost.




Ella

Detta har jag köpt

Hej

Här kommer bilder på det jag har köpt denna veckan.

Tisdag






Lördag











Jag vet inte varför några av bilderna blev snea.


Ella


Lördag

Hej


Idag ska jag och Elina åka till frölundatorg på eftermidagen det ska bli kul.Och efter det kommer jag att lägga upp bilder på allt jag har köpt denna veckan.

Nu ska jag göra lite läxor.


Ella

Fredag

Hej

Förlåt att jag inte har bloggat på jätte länge men har inte haft någon lust.Men nu har jag lust att blogga så nu kommer uppdateringen att bli normal igen.Idag har det inte hänt något speciellt mer än när jag vakna var det 1 decemeter snö ute igen.

Ella

Felicia här! ;)




Jag ↑


Hej hej ;)

Felicia heter jag :) Tänkte gästblogga på Ellis Bellis blogg en gång, roligt va?!?! :D
Idag har jag och Ella varit och shoppat, skojigt! :D Tror Ella berättar sen vad hon köpte. Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer...hmm :S 

Jo, juste!!! Glöm inte gå in på min blogg HÄR ;D eller HÄR! :P


Puss ;)






Hej <3

Hej

Idag har jag varit med Felicia och Johanna vi jorde inte så mycket vi läste typ bara gamla frida tidningar och måla naglarna.Men imorgon kanske vi ska sova över hos någon vi har inte betsämt hos vem eftersom vi inte vet om det går ens.Men jag hoppas det.Nu ska jag äta midag sedan ska jag kolla på solsidan.


Ella

Mercedes

Hej

Idag har mamma köpt en ny bil.Det blev en mercedes.Efter det så åkte vi till frölundatorg där köpte jag en cardigan och ett skärp.

Senare idag ska vi till några kompisar och så ska vi kolla på melodifestivalen tillsamans.Jag vet inte vem jag tycker är bäst.




Ella

Sims 3 djurliv

Hej

Idag har jag läst på två bloggar att sims 3 djurliv ska komma ut.Vet inte om det stämmer men jag hoppas att det jör det.


Ella

Måste köpa strumpor

Hej

Någonting jag verkligen måste köpa just nu är strumpor.Har typ fått lånat mammas strumpor bara för att alla mina ligger i tvätten så jag håller på att kolla lite på strumpor nu.För antagligen ska jag till frölundatorg på lördag.

Några snygga som jag har hittat.







Snö

Typiskt jag trode ju att det skulle bli vår men nu ligger det typ 6 cm snö ute.

Måndag

Hej

Idag kom den nya hm katalogen i min brevlåda.Tycker det fanns ganska många snygga kläder där.Här kommer bilder på dom som jag tycker är snyggast.

Dom här byxorna är inte med i katalogen men dom är också snygga.


Ella


synvillor



Ser du huvudet.

Om du vrider på dig snörrar prickarna åt det andra hållet.

Dessa linjer är raka och om du inte tror det kan du ju ta och mäta med en linjal.



Hur många hästar hittar du?

Ella

Vår

Hej

Idag känns det verkligen som det börjar bli vår.För det är lite varmare ute och himlen är väldigt blå.Idag har jag tränat med Emma Felicia och Johanna.Imorgon är det elevens val då har jag bild och NO.

Några söta kattungar






Ella

saker jag ska köpa







Lördag

Hej

Mitt internet funka inte igår så kunde tyvär inte skriva något då.Idag har jag köpt två engelska böcker.




Ska kolla på melodifestivalen idag.Vill att Linda Love generation Loreen eller The moniker ska gå vidare.





Ella

Torsdag

Hej

Har inte bloggat på länge nu.Men ska försöka att blogga mer.Idag så har jag tränat på ett gym med innebandylaget.Vi dansade zumba.Det var roligt men väldigt trångt för det var inte bara dom flesta i innebandylaget  det var också många anrda.Nu ska jag städa lite för hälften av mina kläder ligger just nu på golvet.

Ella

RSS 2.0