Converse


För några dagar sedan  kom dessa skor hem till mig. Efter att ha använt mina vita converse i 3 år kändes det som att det var dags för ett par nya. Men hade en sån beslutsångest om jag skulle välja helvita eller dom som jag köpte nu, men nu är jag verkligen så nöjd med dessa.

Pedikyr

Hej
Idag har jag avklarat ett till nationellt prov engelska skrivdelen. Nu är det inte så många kvar längre bara matte och franska muntlig och hörförståelse, så skönt. Nu har jag preics tagit en pedikyr, det behövdes kan jag säga, mina fötter har inte direkt blivit omhandtagna denna vintern, kanske beror det på att man alldrig går barfota under den tiden på året.
 
Nu tänkte jag ta lite kvällsmat, blir något med mango vi har några stycken i kylen och jag älskar verkligen den frukten. Den och passionsfrukt är nog mina två favoriter när det gäller frukter.

Myskväll

Har precis kollat klart en film. Har hafft en liten myskväll idag med massa tända ljus och och choklad doppad frukt. Tidigare idag har jag spelat tennis med Elina och städat huset. Vet inte om jag har sagt det här på bloggen men varanan vecka städar jag huset för att få lite pengar. Sen började jag också plugga lite matte idag, inför dom nationella proven, det kan ju komma vad som  helst på dom proven så det känns bra att öva tidigt.

Ny

 
Detta var en av dom sakerna som fanns i mina paket igår. Har sedan väldigt länge letat efter en snygg vit spetskjol och nu har jag äntligen hittat den perfekta från bikbok. Är så nöjd, den är så söt.

Trött

Hej
Tänkte percis gå och lägga mig nu har varit så trött nu efter träningen. Idag efter skolan fick jag jätte mycket lust för att baka, men jag hade inte så mycket tid, så det fick bli kokostoppar och dom blev faktiskt riktigt goda. Efter bakningen gick jag ner till gymmet och efter det hämtade mamma upp mig och så hämtade vi lite roliga paket till mig. Tänkte visa er vad dom innehöll någon gång snart här på bloggen, har velat ha dessa saker jätte länge.


 

Tisdag

Hej
Just nu sitter jag och dricker en god vaniljlatte och kollar runt på olika bloggar. Tänkte gå och lägga mig snart, har nationela prov i engelska hör och läsförståelse imorgon. Är så nervös, jag får alltid sämmre betyg i prov än vad jag får under hela terminen i engelska, så nu får jag hoppas att det går bra imorgon.
 
Innan idag gick jag till gymmet för att träna. Trodde alldrig att det skulle gå att springa med den träningesverken jag hade men det gjorde det. Kan nästan  inte gå, men det onda försvan efter första kilometern.
 

En perfekt outfit för i sommar

Summer outfit
 
Summer outfit by ella-9 featuring oversized tops

Bodypump

Hej
Har precis dushat efter att ha tränat ett jobbigt boypump pass. Kommer nog nästan inte kunna röra mig imorgon. Idag körde jag 85an för första gången så det var ett tag sedan jag gjorde detta sisst. Har inte riktigt kunnat göra det sen skidsemestern eftersom jag hade ont i mina knän, men  nu kan jag göra det igen.
 
Nu blir det snart middag sedan ska jag nog kolla på inför eurovsion med resten utav familjen, och antagligen nästan med Emma, hon är typ galen med allting som har med esc och melodifestivalen att göra, hon sitter och smsar mig vad hon tycker att alla låtar ska ha för poäng och sånt.

Dagens inspo

 
 
 
 

Dags att sova

Hej
Nu ligger jag i sängen och myser, åt percis lite frukt och kollade på ett program men nu är det slut så tänkte gå och lägga mig nu. Känns bra att sommna tidigt idag för imorgon är det teoriprov på idrottslektionen kl 8. Har pluggat till det jätte mycket idag eftersom jag sköt upp det till sissta dagen som vanligt. Men nu tror jag att det kommer att gå bra.

Kvällsmat

 
 
Idag blev detta fruktfatet med lite keso och vaniljte min kvällsmat. Det var gott, blev frukterna mango,   melon, kiwi, blåbär och ett halon och av dessa frukter är nog mangon favoriten, tycker att den smakar så gott.
 
Nu tänkte jag snart börja göra mig iordning för sängen, imorgon ska jag upp tidigt.

Träna

Hej
Kom hem för skolan för lite mer än en timma sedan och sedan dess har jag ätit och kollat runt på olika bloggar. Nu tänkte jag ta mig ner till gymmet för att träna. Ska träna på gymmet idag som vanligt, var ett tag sedan jag gjorde body pump, så det får jag ta och göra någon gång snart.
 
När jag har tränat klart ska jag göra lite läxor som jag har tills imorgon sen vet jag inte mer.

Dagens wanties

Wanties
 
Wanties by ella-9 featuring max factor makeup
Ett par snygga jeansshorts / en söt sommartop / marc jacobs örhängen / nagellack i en sommrig färg / en parfym som doftar sommar

Leopard

Här är en bild på den snygga blusen som jag köpte på rean igår. Har velat ha en mönstrad blus jätte länge nu och den här var perfekt. Elina sa att den var som att den var gjord för mig och jag håller med henne om det.

Lördag

Hej
Idag hade jag en mysig dag tillsamans med Elina. Efter tennisen idag bestämde vi oss för att åka ner till frölunda torg. Det var verkligen jätte längesedan jag var där, men dom hade faktiskt ganska så bra shopping. Fick med mig en jätte snygg blus från gina tricot som jag tänkte visa er sen på rea, bara 100 kr.
 
Efter frölunda torg bestämde vi oss för att ha en myskväll, så vi åkte ner till willys för att köpa lite godsaker och efter det bakade vi kärleksmums och kollade på tv. Nu gick Elina hem för ett tag sedan och jag tänkte snart börja gå och lägga mig är trött och hur mätt som helst.

Kemi

Hej
Har pluggat kemi fram tills nu, har prov imorgon. Hatar kemi, det är verkligen det tråkigaste no ämnet. Nu är jag äntligen klar eller jag tänker iallafall ge upp nu, orkar inte fokusera längre. Så får hoppas att det går  bra på det där provet imorgon.
 
Idag fick vi också reda på den preliminära intagningen, och så som det ser ut nu kommer jag nog att hamna på mitt förstaval, som är sjölins ekonomi, så det är kul.
 
Nu tänkte jag ta och börja göra iordning mig för att sova, börjar bli trött nu.

Ray ban

 
Idag kom äntligen mina nya solglasögon från ray ban. Hade så mycket beslutsångest om jag skulle välja vanliga svarta eller brun guldiga. Är så glad att jag valde den här färgen nu för dom är så snygga.

Tisdag

Hej
Har typ pluggat franska från när jag kom hem från skolan tills nu, med en paus för träning och middag. Har mitt första nationella provi franska imorgon, det ska vara läsförståelse vilket jag tycker är lättast i franska men det känns ändå bra att plugga på lite med ord och sånt.
 
Nu tänkte jag äntligen ta och gå och lägga mig är så trött idag och jag vet inte varför för jag har inte sovit dåligt på det sissta.

Dip dye

 

Idag har jag prövat på en ny grej för mina naglar, dip dye naglar. Blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet och desutom var det väldigt kul att göra dom, så det lär bli många sånna här naglar i sommar då det ser så sommrigt och fint ut.

Längtar

Hej
Kom på att jag har glömmt att berätta en rolig grej här på bloggen. Direkt efter skolavslutningen kommer jag och resten utav min familj åka iväg till Italien och Frankrike. Den första veckan kommer vi vara utanför saint tropez i Frankrike, där finns det jättemånga fina stränder med turkost vatten. Efter en vecka i i Frankrike kommer vi att åka till Italien till en liten mysig by som heter Alassio, har varit där flera gånger innan och jag tycker verkligen om det stället. Sen kommer vi att åka vidare till Rom, där kommer vi att vara i några dagar för att kolla på gamla byggnader och shoppa, har sett att dom har hollister och sephora där. Efter det kommer vi att åka vidare till Venedig har alldrig vart där tidigare heller så det kommer att bli kul.
 
Frankrike
 


Alassio
 
En gammal bild från Alassio tror jag var 11 år då
Rom
 

Venedig
 
 

Coconut passion

 
Igår kom det hem ett paket med denna bodymist från victorias secret i. Den dofftar så gott, typ cocos och vanilj men mest vanilj. Kommer att bli perfekt till sommaren. Älskar att använda sånna dofter på den årstiden.

Dagens

 
Skor converse / jacka jofama / scarf hm / jeans replay / skärp liebeskind / tröja ginatricot

Om igår och idag

Hej
För några timmar sedan  gick Emma hem och sedan dess har jag inte gjort så mycket. När Emma kom hit igår gick vi iallafall ner till gymmet och tränade, efter träningen gick vi till willys för att köpa lita gosaker och efter det gick vi hem och gjorde en god sallad, med bacon och kyckling till mig och vegetariskt till Emma. Efter det kollade vi iallfall på en film och när den var slut pratade vi tills vi sommnade.
 
När vi sedan vaknade gjorde vi en riktigt god frukost med frukt, choklad och scones. Älskar att man hinner göra lite lyxigare frukostar på lovet. Efter vår goda frukost gjorde vi inte så mycket vi såg att det var fint väder ute så vi solade lite, sen gick Emma hem.
 
Min goda sallad med kött i.
Emmas vegetariska sallad.
 
 
 
 
Godaste frukosten på länge.

Tisdag

Hej
Just nu håller jag på att måla naglarna med favorit lacket, när jag blir klar tänkte jag börja fixa lite saker för ikväll. För om några timmar kommer Emma över hit för att ha myskväll och sova över, det kommer iallafall att bli mysigt.

RSS 2.0