Emma

Hej
Ska snart iväg till Emma ska bara äta något först. Så som det ser ut nu kommer jag att sova över där så det blir nog mysigt. Hinner inte skriva så mycket mer just nu har lite brottom.
 
 

Ny

 
 
Denna snyggigen köpte jag på stan igår. Kommer verkligen användas mycket under vintern då den är varm och dessutom hur snygg som helst. Älskar färgen verkligen, har inte en endaste tröja som är lik denna. Köpte den på fiorucci för 900 kr.

Träna

Hej
Tänkte snart gå ner till gymmet och träna. Brukar inte träna såhär tidigt men det ska väl förhoppningsvis gå bra ändå. Senare ska jag iväg till stan med mamma för att kolla i affärer och fika och  lite senare ska vi på bio. Tror vi skulle kolla på filmen gravity.
 
 

Oväder

Hej
Har precis kollat på ett avsnitt av gossip girl och har typ gjort det hela dagen idag eftersom det typ inte fanns så mycket mer att göra idag. Typ alla mina kompisar är bortresta och vädret har inte direkt varit fint ute. Men nu tror jag att jag ska gå och lägga mig, även om jag typ inte har gjort något idag är jag jättetrött.
 
 

Frukost

 
 
 
 
 
Är verkligen  ingen frukostmänniska. Men denna frukosten är en av få som till och med jag kan äta under morgonen. Gjorde bananpannkakor med kanel och till det drack jag egenpressad juice. Denna gången hade jag i apelsin, jordgubbar och vattenmelon det blev hur gott som helst.

Fiorentini + baker

Måste bara säga att jag tycker att dessa skor är riktigt fula. Kan inte fatta att det är så många som tycker att dom är fina, tycker att jag läser om dessa skor i varenda blogg just nu. De ser ju ut som riktiga pippiskor.

PLL

Hej
Såg precis senaste avsnittet av pll. Det var så bra. Synd bara att man måste vänta jättelång tid tills nästa avsnitt.
 
Idag har jag övat inför ett tal som jag har tills imorgon. Känns som det kommer gå sådär. I skolan idag hände dt inte så mycket. Vi hade box på idrotten, vilket faktiskt var lite kul att pröva, men det var inget för mig.

Blev precis åskoväder ute så ska nog stänga ner datorn och gå och lägga mig. Är endå så trött.
 
 

Tränat

 
 
Hej hej
Har precis duschat efter att ha tränat på gymmet. Känns så skönt att träna igen. På grund av förkyldningen har jag ju inte tränat på ungefär en och en halv vecka.
 
Nu väntar jag på att det ska bli middag, är så hungrig och det doftar god mat i hela huset. Efter det ska jag kolla på hollywoodfruarna och skriva klart mitt tal.

Wanties

Wanties
 
Wanties by ella-9 featuring a fur coat

Fikat

Hej
Kom precis hem från stan. Var och fikade med Emma och vi hade så mycket att prata om, eftersom vi inte hade träffats på länge, så det var jätte kul. Nu ska jag plugga spanska, har prov imorgon. Efter det vet jag inte vad jag kommer göra, får se vad klockan blir när  jag är klar.
 
 

Gårdagen

 
 
 
Det blev lite ändrade planer igår. Började smsa med Elina och sen bestämde vi oss för att göra något. Så vi åkte ner till willys för att handla mat och efter det hade vi en myskväll och kollade på film och åt chokladdoppad frukt och chips. Men det var verkligen jättekul att göra något med henne  var så längesen sen sisst.
 

I skolan

Har precis haft sevsnska inlämning, känns så skönt att ha det överstökat. Nu har vi bara 45 minuters engelska kvar sen slutar vi. Åh vad jag älskar att sluta såhär tidigt, gör det både på onsdagar och fredagar.
 
När jag kommer hem ska jag bara ta det lugnt och försöka bli frisk från förkyldningen. Ska kolla på idol senare kvällen också så det blir mysigt.
 

Torsdag

Hej
Gick till skolan idag då jag äntligen kände mig hyffsat frisk. Har missat hur mycket som helst, så typiskt att man blir sjuk när det är som mest. Men fick iallafall tillbaks min uppsats och fick mitt första A för denna terminen så det var iallafall kul.
 
Efter skolan hände inte så mycket. Tog det lugnt och såg på några avsnitt av gossip girl, har typ redan fastnat för serien, men tycker om erier det är verklign mycket roligare än filmer. Nu tänkte jag gå och lägga mig. Eftersom jag inte var helt frisk idag så känner jag mig väldigt trött nu.
 

Matteredovisning

Hej
Har suttit och fixat lite för en redovisning som vi har i matte tills imorgon. Tror att jag äntligen kan gå till skolan imorgon så det känns jätte bra.
 
Nu tänkte jag ta en dusch, känner mig alltid friskare efter att jag har duschat. Efter det ska jag göra en kopp te och kolla på gossip girl eftersom  jag har kollat färdigt på pll nu. Åh vad jag längtar till nästa avsnitt av pll, slutade så spännande.
 
 

Dagens inspo

 
 
 
 
 
 
 

Sjuk

Hej
Vaknade upp och märkte att jag knappt kunde prata eller svälja och att mitt huvud värkte. Så har stannat hemma från skolan idag. Känns inte bra att inte gå till skolan idag hade ju en redovisning, men det är inget jag kan göra något åt.
 
Ska snart ta mig upp ur sängen och försöka äta lite middag, efter det kommer jag väl bara ta det lugnt och kankse kolla på tonårsbossen.
 
 

Höst

 
 
Tycker att det är så mysigt att alla löv på träden börjar få höstfärger. Tog denna bilden när jag gick ner till bussen i fredags. Då var verkligen detta trädet perfekt tycker jag. Nu har den börjat tappa sina löv, men nu är det istället andra träd som har den färgen så det gör ju inte så mycket.
 
Hej
Har precis tränat. Idag har det inte hänt så mycket har varit en väldigt lugn dag. Har passat på och gjort mycket skolarbete. Vi kommer ha så mycket denna veckan  så ser fram emot torsag eftermiddag då allt är över. Nu blir det snart middag, blir kyckling inlindat med bacon, så det blir gott.

Resa bokad

 
Nu har vi äntligen bokat en resa! Till sommaren ska jag och min familj åka iväg till usa. Kommer att bli så himla kul, har velat åka dit hur länge som helst nu. Dom första dagarna kommer vi att vara i Newyork, där kommer vi shoppa en del och typ kolla runt i stan. Efter några dagar där kommer vi att åka ner till Orlando. Där ska vi besöka lite olika nöjefällt och gå på outlettshopping. Efter några dagar i Orlando kommer vi att åka vidare till Miami och där blir det väl typ ännu mer shopping skulle jag tro och sen är det ju varmare där, så det blir nog lite badadnde där också. Efter Miami ska vi vidare till Key west, har sett på bilder att det är jätte fint vatten där så det ska bli kul att se.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Huvudvärk

Hej
Fick huvudvärk direkt när jag kom hem från skolan så har typ inte gjort så mycket nu under eftermiddagen fram tills nu då jag behöver göra lite skolarbete, nu är jag snart klar med det iallafall så det är skönt.
 
Idag hade vi kort dag i skolan med bara case och idrott. På idrotten hade vi konditions test, men det gick iallafall bra, sprag 2 km på 10 minuter.
 
Nu ska jag göra klart läxorna och efter det ska jag ta det lugnt och gå och lägga mig tidigt, det är ändå inte så kul att göra saker när man har huvudvärk så då kan man lika gärna passa på.
 
 

Polotröja

 
Hur mysig är inte denna tröjan? Kommer typ att bo i denna under hösten och vintern, så varm och gosig. Köpte den på gina för 500 kr, och det är verkligen min favorit tröja i garderoben just nu.

Måndag

Hej
Då var det måndag igen veckorna går så himla fort nu för tiden. Idag hade vi håltimma som vilken måndag somhelst, men istället för att göra helt onödiga saker gjorde jag någon nyttta under denna rasten. Jag Olle och Inez gick till ett kafe för att plugga. Så nu har jag nästan inga läxor mer att göra idag, så skönt.
 
Nu ska jag göra något gott mellanmål är så hungrig just nu, men  vet inte riktigt vad jag vill äta, blir antagligen snabbnudlar som vanligt, det är så enket, snabbt och gott.
 

PLL

Såhär kommer resten av min kväll se ut. Kommer dricka te och kolla på pll innan jag går och lägger mig. Imorgon är det skola igen. I fredags såg vi planeringen för resten av detta caset och nästa vecka verkade var ganska så lugn så det blir iallafall skönt.

Mysig höstoutfit

Autumn outfit
 
Autumn outfit by ella-9 featuring a chain strap purse

Idol

Hej
Sitter ochväntar på att idol ska börja. Kollade inte i fredags så ska bli kul att se vilka som är kvar. Har precis ätit middag blev lax idag. I skolan idag slutade vi kvart över tolv så jag och några från klassen gick och åt lunch i stan efter det. Annars har det inte hänt så mycket idag.
 

Hej

Idag slutade vi tidigare för tjejerna hade redovisning innan matteprovet så det var jätte skönt. Efter skolan har jag bara tagit det lugnt, har ju inga läxor just nu så man får passa på. Har iallafall precis bakat världens godaste kladdkaka som jag nu ska äta på medans jag kollar på pll.
 

Pluggat

Hej
Idag slutade vitidigt vilket var jätteskönt. Har typ pluggat flera timmar i streck nu så är typ död i hjärnan nu. Har tre större saker i skolan imorgon. Men efter det så kommer det bli lugnare resten av veckan vilket är väldigt skönt. Har varit väldigt mycket i skolan under de senaste dagarna. Nu har jag precis kollat på några avsnitt av pll. Men tänkte gå och lägga mig nu. Även om man sitter still blir man väldigt trött av alla läxor.
 

Oktober

Hej
Tänkte gå och lägga mig nu. Kan inte fatta att det redan är oktober. Snart är det ju höstlov.
 
Har pluggat matte en stor del av eftermiddagen och nu känns det äntligen som att jag fattar det. När jag inte pluggade var jag nere på gymmet och tränade. Gick jättebra med styrketräningen idag. Allt  kändes så lätt, och inte som det brukar göra.
 
 

RSS 2.0