Tränat

Hej
Har precis kommit hem från gymmet. Det gick jätte bra idag, så det känns så bra nu. Nu blir det snart middag hemma hos oss, tror att det blir kyckling. Efter middagen tänker jag nog bara ta det lungt och kolla på desperate housewives, så länge det inte börjar åska igen, det har ju  varit sånt väder hela dagen  idag.

Betällt

Beställde precis dessa jeans på nelly från g-star. Tycker att dom ser riktigt snygga ut, färgen kommer att bli perfekt till hösten då dom är lite mörkare. Behöver verkligen nya jeans nu, och har hört att dessa ska vara sköna, så jag hoppas att  dessa blir bra.

Perfekt outfit

Wanties

Wanties by ella-9 featuring vans shoes

Bilder från Frankrike och Italien del 5

Första dagen i Rom besökte vi massa sevärdigheter

Under förmiddagen blev det lite oväder

Spanska trappan
Vi åt mycket god mat när vi var i  Rom

Den andra dagen i Rom blev en shoppingdag

Shoppingen från sephora

Spanska trappan igen fast denna gången på kvällen

Venedig

Efter en eftermiddag och natt i venedig var det dags att åka hem igen

När vi var i Tyskland hoppade det inn en katt i bilen

Hemma i Sverige igen

YSL

När jag var i Rom köpte jag detta underbara läppstift från YSL. Är så nöjd med köpet, färgen är helt perfekt, går att använda både till vardagar och fester. Dessutom älskar jag att förpackningen är så vacker.

Marstrand

Hej
Nu ska jag snart åka iväg till marstrand med familjen för att fira farfar som fyller år idag. Vet inte riktigt vad som kommer att hända där, men när dom bor i huset i marstrand brukar vi gå ut och på någon restaurang så antagligen blir det väl något sånt.

Tisdag

Har varit med Emma ungefär hela dagen idag. Först åkte vi ut med båten och efter det gick vi hem till mig och hängde vid poolen ett tag och nu har vi precis ätit middag. Nu gick precis Emma iväg till hennes buss, så nu sitter jag här framför datorn istället, snart tänker jag nog sätta på en film och mysa lite innan jag går och lägger mig.

Godmorgon

Såhär god såg min frukost ut innan jag åt upp den. Hittade ett nytt recept och det blev typ dom godaste pannkakorna någonsin! Dessutom blev det lagom många pannkakor.

Hej  hej
Vaknade upp och såg att vädret var fint idag igen, så kommer antagligen att åka ut med båten eller sola framför poolen igen. Ska kanske hitta på något med Emma idag också.

Pooldag

Hej
Förlåt för den dåliga uppdateringen, hände väldigt mycket igår och när jag hade tid för att blogga kom jag av någon konstig anledning inte in på blogg.se.

Men idag kommer det nog inte att hända så mycket. Tidigare idag cyklade jag iväg till Elina för att hämta en väska som jag glömde hos henne igår, men nu har jag inga planer alls. Det kommer väl antagligen bli att jag solar och badar i poolen  hela dagen ungefär.

Bilder från Frankrike och Italien del 4

Nu kommer det lite fler bilder från resan och denna gången blir det bilder från alassio, så det blir inte jätte många bilder, men jag ville ha Rom och Venedig i samma inlägg så det fick bli så.
Innan vi åkte inn i Italien besökte vi en till liten bergsby

Utsikten från balkongen i hotellrummet i Alassio

Ny

Denna fick jag med mig hem från stan idag från fiorucci. Kommer att bli perfekt till hösten då den är lite varmare. Älskar också att den går att använda åt andra hållet som ni ser på bilden under ↓

En dag med Emma

Hej
Idag har jag varit med Emma hela dagen. Vi gick först runt i slottskogen och kollade på alla djuren, var typ tio år sedan jag var där sisst så det kändes annurlunda. Efter det gick vi hem till mig och åt tacos och efter det kollade vi på datorn hela tiden tills hon gick hem. Hon skulle till sin pappa som bor en bit härifrån så tyvärr var hon tvungen att gå ganska så tidigt.

Nu tänkte jag koka upp lite grönt te och ta en peanut butter cupcake som jag gjorde igår och kolla på desperate housewives medans jag äter det. Efter det blir det nog att gå och lägga mig, ska äta frukost på egg and milk imorgon, så det blir nog en tidig morgon.

Dagens frukost

Är verkligen ingen frukostmänniska, men jag försöker iallafall att äta lite mer och nyttigare till frukost nu än vad jag gjorde innan. För några dagar sedan  gjorde jag en hemmagjord musli som faktiskt var god. Dessutom är det ju nyttigare än köpt. Dagens frukost består iallafall av hemmagjord musli, hallon, blåbär, fil och en halv apelsin.

Pappas födelsedag

Godmorgon
Idag gick jag upp tidigt för att gå upp och sjunga och ge presenter till pappa som fyller år idag. Jag och Carl gick ihop och köpte stor och fet luftmadras som han kan sola på,  han brukar alltid klaga på dom vi har eftersom dom är så smala.

Nu  ska jag ta  en frukost, är så hungrig nu. Efter det jag ska nog städa lite.

Dagens inspo

2 snygga fest outfits

Wanties 2

Wanties 2 by ella-9 featuring ankle strap heel sandals

Bilder från Frankrike del 3

Den näst sissta dagen i Frankrike åkte vi iväg till ön porquerolles

Där tog vi oss fram med cykel

Efter ett tag kom vi fram till en vacker strand

Vattnet var alldeles kristallklart på den stranden

Sen var det dags att cykla hem igen
Den sissta dagen i Frankrike blev en pooldag

Och på eftermiddagen gick vi upp till boulbanan som fanns på baksidan av tomten

På kvällen åkte vi upp till en bergsby för att äta middag

Frukrglas

Hej hej
Just nu sitter jag vid poolen och äter detta goda fruktglas med melon och kiwi. Blev en  till dag varm dag, så det är ju kul. Nu ska jag nog ta ett dopp i poolen snart, börjar bli riktigt varm.

En till riktigt bra sommardag

Hej
Idag har det vart riktigt varmt igen, känns så skönt att det äntligen har blivit riktigt sommarväder ute. Denna dagen har spenderats framför poolen, men mitt på dagen gick jag och Carl ner till burgerking för att ta en lunch. Tycker egentligen inte att det är så gott där, men kände mig inte för att sitta hemma hela dagen.

Nu på kvällen åkte jag ner till gymmet för ett sent och svettigt 75 minuters yoga pass. Har ju inte gjort yoga så många gånger så det var svårt. I slutet av passet stog dom flesta på huvudet, men det gjorde verkligen inte jag.

Bilder från igår och idag

Har ju varit två riktiga sommardagar nu så har faktiskt fotat en del under dom här dagarna, så tänkte att det kanske var kul att se hur mina dagar har spenderats i bilder istället för i text.

Gårdagens lunch

Snart dags att bada

Nästan redo för att ta premiär doppet i havet för i år

Det blev en  fin kväll också, älskar att kunna sitta ute på sommarkvällarna
 Gårdagens outfit

Jordgubbar
Framme vid sisjön

Efter ett tag kom det fram massa jättestora fåglar till oss, dom var typ bara 30 cm ifrån oss som närmst, trodde nästan dom skulle attackera oss
Dags att bada igen

Hemma och solar vid poolen igen med en god ben and jerrys

Fint väder

Hej
Han inte blogga igår hade fullt upp hela dagen. Först var vi ute med båten och när vi var ute på ön så glömde vi nästan helt bort tiden så vi kom inte hem  föräns väldigt sent. Men det var iallfall riktigt skönt ute vid havet, men när vi var hemma så skulle vi bort på en middag, och på middagen fick Carl jätte ont i magen börjae kräkas mycket så mamma och Carl fick åka hem med bilen, så jag och pappa fick ta oss hem med buss,och det tog mycketlängre tid.

Nu ska  jag ut till sisiön med Emma. Vi har köpt med oss lite gott, men hnner verkligen inte blogga mer nu, för nu är hon påväg dit. Kommer antagligen komma upp ett inlägg med bilder från igår och idag sen.

Essie jamaica me crazy

När jag var i stan med Emma för några dagar sedan fick jag med mig detta läckra nagellack, som redan nu har blivit en av mina favoriter. Den är från essie och den heter jamaica me crazy, och färgen har lite skimmer i sig vilket jag igentligen inte brukar tycka om, men i denna färgen var det riktigt snyggt.

Bilder från Frankrike del 2

Nästa dag åkte vi in till st tropez för att äta en god frukost och sedan beöka en marknad

Efter marknaden blev det glass. När jag är vid medelhavet måste jag alltid ha en kula med kokossmak, denna gången blev det kokos och oreo
Påväg mot en av mammas favoritstränder i Frankrike pampelonne beach. Har varit där några gånger tidigare under andra resor
Det var väldigt vågigt den dagen, vilket var kul, älskar att bada i vågor

Ser ni hur vig min lillebrosa är! Förstår inte hur hanns fötter kom dit

Nästa dag besökte vi detta stället

Det var en lång väg innan vi var framme där vi skulle vara, och tyvärr var det en del otrevliga varelser som vi träffade under vägen

Han till och med tappa mitt ena ben under vägen
Men tillslut var vi framme

En till vacker strand

När man kom fram igen blev det en uppfriksande slush

Torsdag

Idag vaknade jag tidigt så jag passade på att gå till gymet och träna på morgonen istället för på kvällen. Tyvärr är jag ju ingen morgonmänniska så träningen gick väl sådär, men det är så skönt att ha gjort det.

Nu myser jag i sängen framför datorn med massa italienskt godis och ben & jerrys och jag kommer antagligen fortsätta med det ett tag till.

Fika med Emma

Hej hej
Kom hem från en fika med Emma för ett tag sedan. Vi hade det jätte mysigt, satt där någon eller några timmar och pratade från vad vi hade gjort under dom senaste veckorna till lite planer som vi ska hitta på under sommarlovet. Men det var jätte kul att ses igen det käns som det var evigheter sedan jag träffade den tjejen sisst.

Nu blir det snart middag hemma hos oss tror jag, och efter det blir det som jag typ alltid gör under regniga kvällar, att jag fixar ett stort och gott fruktfat och kollar på desperate housewives.

Bildder från resan del 1

Tänkte lägga ut lite bilder från resan nu.Eftersom jag har tagit så många bilder tänkte jag dela upp det till 4 olika inlägg, nu kommer jag att visa bilderna från ibörjan av resan tänkte jag.

Första bilden tog jag på färgan mellan Danmarrk och Tyskland

Och dagen efter är man i alperna igen, tycker att det är så vackert där

Där åkte vi upp på bergspasset s. bernardino
Och efter det kom vi äntligen fram till Italien, till staden Como som vi skulle sova i
Utsikt till Comosjön från hotellrummet
Några dagar senare var vi framme i Frankrike och den första dagen badade vi på en av dom alla vackra stränderna som fanns runt omkring området. Tyvär brände jag mig på världens äckligaste brännmanet på denna dagen, det var en lilablå stor rund äcklig klump.

Såhär ser det tydligen ut när jag solar

Andra dagen blev en pooldag

Men efter ett tag blev vi trötta på att vara framför poolen och bestämde oss för att åka till en fin liten bergsby istället

Påvägen hem köpte vi med oss massa god frukt

Hemma igen

Hej
Kom hem sent till ett typ 12 graders kyligt Sverige igår. Nu blir det snart  lunch hemma hos mig, är så hungrig, fanns inte någon bra frukost när jag vaknade imorse.

Senare idag tänkte jag gå till gymmet för att träna, ska bli så skönt. Sprang lite när jag var i Frankrike, men det var så himla varmt så det blev inte många gånger.

5 fakta om mig

Jag kunde sjunga bra när jag var liten, men inte nu.

Ibland kan jag börja skratta åt ingenting, oftast är det under tillfällen då man ska var tyst. Så det kan bli lite pinsamt ibland.

När jag är ensam hemma och det är mörkt ute måste jag typ gå runt i huset och tända varenda rum, dör typ annars av rädsla.

Jag är väldigt envis

Jag älskar att packa. Varje gång jag säger att jag ska packa till Emma och typ är jätte glad över det tycker hon att jag är jätte konstig eftersom hon typ tycker att det är det tråkigaste som finns.