Konfa

Hej

Har precis kommit hem från konfan. Det var segt som vanligt. Nu ska jag ta och äta det blir thaimat idag och efter det blir det att plugga matte och kolla på tv.

Har matteprov imorgon som jag inte har pluggat så mycket till men det känns som jag kan det mesta.



Lussekatter

Hej

Idag så har jag bakat lussekatter. Dom blev verkligen as goda sitter och käkar på en sån just nu. Annars så har det inte hänt så mycket idag har varit i skolan och nu håller jag på med min svenska läxa, vi ska lära oss Norska så det är ju lite konstigt när ämnet heter svenska.



Önskelista till julen


Hej förlåt för att jag inte blogga igår men har helt enkelt inte hunnit. Här kommer min önskelista till julen.


Vit iphone 4




Massa skal och tillbehör till iphonen

Parfym vet inte vilken men jag tror jag vill ha denna


Dessa hörlurar



Mango bodylotion

Och ett träningsvärket linne, böckerna revolt och fatta eld och en prenumation på frida



Julpynt

Hej

Idag har vi börjat julpynta hemma. Det är så mysigt när man har tagit fram stjärnorna och alla ljsusstakar och sånt. Annars idag har det inte hänt så mycket har varit med Felicia på eftermiddagen och jag gjorde världens äckligaste chokladpudding



En bild från längesedan då jag hade mitt gamla rum.


Uppsats och idol

Hej

Nu sitter jag framför tvn och kollar på idol samtidigt som jag håller på att skriva färdigt min uppsats kanske inte det bästa att kolla på idol smatidigt men vill inte missa det. Tycker värkligen att Amanda sjunger jätte bra. Hon är nog min favorit och sen så gillar jag molly också.



Aja nu måste jag nog tillbaks till uppsatsskrivandet.

Ny design

Hej

Nu håller jag på med min juldesign. Har väl kommit halvägs nu men vad tycks ensålänge.




En månad kvar

Hej

Idag är det en månad kvar till julafton. Längtar värkligen tills det. Det är ju så himla mysigt med allt julpynt och julmusik och att få presenter är också kul. Måste börja fixa en juldesign nu också.



Nu har jag precis tränat så ska ta en varm dush nu och efter det sätta på mig myskläder.

Snyggt


Detta + massa acsesoarer, tights och massa andra saker jag inte har kollat på än skulle kanske kunna bli något jag har på mig på någon av domhär festerna.

Muffins



Hej

Nu har jag precis bakat färdigt mina muffins som jag ska ha med mig till franskan imorgon. Orkade inte göra något komplicerat efter träningen men dom blev iallafall goda. Det sista jag ska göra innan jag går och lägger mig är att göra min text på bloggen mindre är värkligen trött på att ha den så stor.

Gymmet


Hej

Nu ska jag snart ner till gymet får skjuts av Emmas mamma idag vilket är skönt för den vägen jag går ner är inte så rolig att gå i mörkret.
Idag har jag mycket att göra direkt när jag kommer hem måste jag baka till franskan och göra läxor.
Men nu ska jag nog ta och sätta på mig jacka och skor.

Dumhets-testet


(x) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du har pratat
( ) tuggummi har trillat ur munnen på dig när du INTE har pratat
( ) du har gått in i en glasdörr
( ) du har hoppat ur ett fordon som rör sig
(x) du har tänkt på nåt roligt så du har börjat skratta, och därmed fått folk att titta konstigt på dig
( ) du har sprungit in i ett träd
( ) det är möjligt för dig att slicka dig på armbågen.
(x) du testade precis om du klarade det
(x) du har trampat på ditt skosnöre och snubblat/trillat
(x) ditt hår är/har varit blont
( ) folk har kallat dig långsam
( ) du har råkat tända eld på nån sak ett flertal gånger
( ) du har nån gång somnat på en lektion
(x) du kan ibland berätta om nånting och sen plötsligt glömma bort vad det var du pratade om.
( ) folk skakar ofta på huvudet och går iväg från dig
(x) du använder dina fingrar när du ska räkna enkla mattetal.
( ) du har ätit en insekt utan tvång när du var liten/mindre.
( ) du gör detta test när du borde göra nånting viktigt
(x) du har någong gång satt på dig dina kläder bakochfram eller utochin utan att ens märka
(x) du har letat överallt efter nåt som du hade i handen eller i fickan
( ) du råkar göra sönder väldigt många saker
(x) du har trillat av stolen då den stått helt still
(x) du använder ordet ”eh” väldigt många gånger om dagen

Summa:

18 eller mindre betyder att du inte är dum.
Min summa:11

Två goda parfymer




Dom här två parfymerna luktar jätte gott tror kanske att jag ska önska mig någon av dom i julklapp eller så blir det en helt annan parfym får gå och kolla det snart. Mamma vill helst ha min önskelista innan december börjar så det börjar bli lite nödvändigt att kolla upp det nu.

Den röda luktar hallon och vanilj och den gröna luktar typ lite melon och något annat.

Bokshopping

Hej

Förlåt för så sen updatereing. Men jag har inte orkat blogga tidigare. Idag har jag läst Elsas hemlighet som jag köpte idag är på sidan 150 nu, man kan värkligen inte sluta läsa den även om jag tycker att dom två andra böckerna är bättre. Här kommer en liten bild på dom två böckerna jag köpte. Igentligen skulle jag köpa två andra böcker som heter fatta eld och revolt men dom fans inte:(



Någon som vet om the Carrie diaries är bra?


Beeptest

Hej

Idag på skolan hade vi beeptestet jag klara det men jag var värkligen nervös innan testet eftesrsom jag inte hade gjort det innan så det känns som om jag hade kunnat göra det bättre. Nu ska jag vara hemma resten av dagen hade tänkt att träna men såfort beebtestet började märkte jag att jag inte bodde göra det för att jag kommer få ont i knät efter dethär. Annars har det varit en ganska så lugn dag förutom att det blev ett jättelångt strömavbrott i skolan idag.



Nu ska jag ta något att äta. Är värkligen jätte hungrig.

besöksrekord

hej

Har fått et nytt besökrekåd. Tack alla som kolla inn bloggen igår.



Nu ska jag snart iväg på spinnig ska bara byta om först. Ska gå dit ensam idag för Emma har ont i magen och Elina är sjuk :(


Utväcklingssamtal

Hej

Nu ska jag snart iväg  på utväcklingssamtal. Så jag slipper en del av konfirmationsträffen idag vilket värkligen är skönt för det är värkligen tråkigt att vara i kykan. Iåförsig vet jag inte om utväcklingsamtal är så kul heller.

Nu ska jag ta något att äta.





Nyår och julkläningar

Hej

Sitter och kollar lite på klänningar till nyår och jul. Det är ju bra att kolla ganska så tidigt på sånt så man varkligen får en snygg klänning.
Denna till nyår hade inte varit fel.





Iphone

Hej

Idag har jag kollat lite på vad jag önskar mig vid datorn. Det som kommer först på min önskelista viste jag redan det är en iphone. Vet inte vilken färg jag vill ha men jag tror att det blir en vit. För alla andra i min familj har en svart. Men om jag skulle få en sådan i julkapp så är det ju bra att önska sig skal till den  också så det har jag kollat på. Här är dom snyggatse jag hitta.









Ny dörr

Hej

Idag har jag tränat zumba med Elina. Det var roligt för det var massa nya låtar som vi inte hade kört innan denna gången. Idag har det hänt lite roliga grejer och det första är att vi har fått en ny dörr som ser såhär ut.



Och eftersom vi inte hade en glasdörr där inan känns det lite konstigt eftersom om man går förbi där tror man  att någon har öpnat dörren eftersom det lyser upp så mycket.
En annan bra sak som har hänt är att min nya parfym har kommit och den kommer värkligen bli en perfekt vinter parfym. Den luktar apelsin och vanilj och lite andra goda grejer.



Om ni har missat hur den ser ut ser den så här ut och det är min tjugonde parfym.


Godnatt

Hej

Dom här dagarna då jag inte har bloggat har det inte hänt så mycket. Jag har typ bara varit förkyld och idag var första gången jag träna på as länge. Så det var skönt.

Såg ni på robinson?Det gjorde iallafall jag och jag tycker inte det var rätt vinnare. Jag tyckte att Hanna skulle vinna.Vilken tyckte ni skulle vinna?


Godmorgon

Hej

Idag börjar jag skolan tidigt. Men jag kommer att få skjuts dit så nu har jag lite tid över för att blogga. Idag är den första lektionen idrot men jag ska inte va med för jag har ont i knät och är lite lite förkyld.

Denna låten hör jag nu den är ganska så bra.




Geografi

Hej

Idag har det varit en ganska så skön dag i skolan. Vi har haft slöjd, klassråd, svenska och en franska lektion som jag typ inte gjorde någoting på. Idag kunde jag inte gå på tennisen eftersom mitt knå gör jätte ont. Så efter skolan var jag med Felica vi spelade på vår familj på sims. Vi håller typ på med det försrta huset som blir bra i sims när vi båda gör samtidigt så det är lite kul att greja med det just nu eftersom det aldrig har hänt innan.

Nu så pluggar jag geografi imorgon har vi ett friviligt geografi prov som kommer att avgöra betyget.



Nya





Söndag

Hej

Nu är redan höstlovet slut det skulle va bättre om det var 2 veckor istället för 1 vecka. Det går ju liksom så fort. Idag har jag inte jort så mycket mer än att öva på min franska läxa spelat dator och läst och sånt. Jag har också bakat macroner det var värkligen längesedan jag gjorde det sisst. Denna gången blev dom gröna och det blev faktiskt riktigt snyggt.




Boktips






Absolut en av dom bästa böckerna jag har läst man vill värkligen inte sluta läsa.Här kommer en lite handling om boken.

I landet Panem, föredetta Nordamerika, i distrikt 12 det fatigaste området bor en tjej som heter Katniss. I en litet litet hus bor hon tillsammans med sin mamma och lillasyster Prim. Hennes bästa vän Gale och hon är alltid ute och jagar och hon tycker egentligen hennes liv inte är så hemskt. Hon har ju sin familj.

Men för 74 år sen så gjorde distrikt 13 uppror mot regeringen och alla andra 12 distrikt följde dem. Men regering var stark och vann över det första 12 distrikten men 13 vägrade ge upp och blev då utplånade.
För att visa för resten av distriken att regeringen hade all makt startades hunerspelen. En gång om året lottas en tjej och kille mellan 12-18 år ut från varje distrikt, de sätts på en arena och får en uppgift: överlev.
Bara 1 av 24 deltagare kommer överleva. De måste döda varandra.
Vilket alla i distriken tycker är hemskt men huvudstaden ser det som årets roligaste händelse.
Katniss tycker det är det hemskaste som finns men för att försörja sin familj har dom fler lotter än vissa.
Då när slotterdagen är här, dagen då lottningen äger rum. Så händer de mest oväntade och hon måste bestämma sig för vad hon vill ska hända. Ska hon låta de ske eller hindra det?




Beställd


Att göra idag



Tintin

Hej

Idag har jag och hela familjen varit och kollat på bio. Vi kolla på Tintin och den var värkligen mycket bättre en vad jag trodde. Innan det åt vi på en resturang. Jag åt nachos om det är någon som undrar det. Annars idag har jag inte gjort så mycket mer än att bara spela sims och lagat lunch. Kan bero på att jag vaknade jätte sent.Nu ska jag gå och lägga mig det känns som jag inte ska lägga mig allt för sent idag.




Klippt mig



Så som det ser ut nu blev jag ganska så nöjd med håret. Men man kan ju inte jämföra det innan man har dushat och man har i sina vanliga produkter i håret.

Thai mat

Hej

Idag har jag varit med Emma hela förmiddagen vi har precis gjort en jobbig Franska läxa. Vi har typ skrivigt fyra a4 fyra pappaer på franska och fyra till på svenska. Nu ska jag äta min  lunch det blir thai. efter det ska jag ner till frissören och efter det igen ska jag vara med Felicia.

Dagens shopping

Topshop



Ginatricot






Shopping



Denna dagen ska jag ha en shoppingdag med mamma. Ska bli kul.

RSS 2.0