Sista inlägget år 2011



Bilder från resten av året


Packar till Sicilien







I början av Sicilien









Huset vi hade i Schefalu hade en mycket vacker utsikt





Cocos

Beökte en vulkanö för första gången och det stank värkligen skit där.

Sanvito lo capo

Glass





Bredaste stranden jag har varit på



Turkost vatten

Tältade på min tomt med Felicia. Det var roligt tills det börja ösregna.

Jordgubbar



Grillade marsmahlows

Skolgrejer:(



Födelsedag

Sissta dagen med shorts

Skolfotot

Mysiga tofflor

Fick en ny dörr i vardagsrummet

Fick en iphone i julklapp




Bilder från halva året

Hej
Imorgon är det redan nyår fattar inte det riktigt. Blir alltid lika förvånad när jag tänker på det. Men iallafal tänkte jag lägga upp lite bilder från 2011 nu.


Jag fick mitt första plagg från juicycouture

Köpte mina favorit jeans♥

Tog bort vinterisoleringen på poolen



Påsk

Årets premiär dopp

La upp min första dagensoutfit

Klippt mig



Botaniska trädgården

Sydde ett linne

Skolavslutning

Tog foton till header

Kommer mer bilder på rästen av året senare idag. Nu måste jag ner till gymet.

Bloggar från iPhone

Hej
Jag Har precis laddar ner blogg.se appen på min iPhone. Så nu tänkte jag bara pröva den och se om den funkar.


Snygga grejer från hm

Hej
Igår fick jag hem hm katalogen hittade såklart lite snygga grejer i den som jag tänkte visa↓

En snygg kjol

En rosa kavaj



Snygga byxor

En till kavaj

snygg väska




Jag hitta väldigt många fina smycken









Instagram

Hej
Ladda precis ner instagram till mobilen så följ mig gjärna där. Heter loveella.



Har inte lagt dit så många bilder än men jag har ju inte haft min mobil så länge.

Hi hat

Hej

Efter jag shopade med Emma igår bakde jag Leilas hi hat cupcakes. Som är ett par cupcakes med maräng frosting som sen doppas i choklad. Dom blev jätte goda så jag tänkte lägga ut receptet på bloggen.

Muffins
3 st ägg, ekologiska
2.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3.5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao av god kvalitet
1 nypa salt
100 g mörk choklad, av bra kvalitet, 70 %

Maräng
6 st äggvitor, ekologiska
8.5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 st citron, saften

Chocolate coating
350 g mörk choklad, av bra kvalitet, 70%
3 msk matolja

 

Muffins
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Smält smöret, häll i gräddfilen och kaffet och blanda det med äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd försiktigt ner det i smeten. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten). Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna

 

Maräng
Blanda äggvitor, strösocker, vaniljsocker och saft av citron i en rostfri bunke. Sätt bunken i ett vattenbad (över kokande vatten). Rör först tills sockerkristallerna smält sedan vispa sedan till en fluffig maräng och tills det blir tydliga spår efter vispen. Marängen ska ha uppnått cirka 65 grader. Ta bort bunken från vattenbadet och fortsätt vispa (i maskin) tills den svalnat helt. Använd en sprits med en rundtyll och spritsa marängen i toppformade spiraler på cupcakesen.

Låt stelna dem helt i kylen innan de doppas i choklad.


Choklad

Hacka chokladen och smält den i vattenbad (i en skål över kokande vatten) tillsammans med matoljan. Häll över chokladen i en liten skål och låt svalna en aning. Ta ut cupcakesen från kylen och doppa varje marängtopp i smält choklad. Pensla på mer choklad om det saknas någonstans. Låt stelna på ett fat i kylen i cirka 30 minuter.


Frölundatorg


Hej
Ska snart gå ner till busshållplatsen och träffa Emma. Vi ska ta bussen ner till frölundatorg. Kommer inte att köpa något iallafall har nästan inte en ändaste krona kvar på min månadspeng.

Älskar alla kamera appar man kan ladde ner på iphonen. Denna heter vintage cam och den kan jag värkligen rekomendera.

Godmorgon


Vaknade kanske för en halvtimma sen. Har precis ätit frukost. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag men jag tror att jag ska baka en rolig sak som jag har velat pröva länge.





Beställa

Hej
Har kollat på lite iphone skal. Finns värkligen många som är snygga så jag har bestämmt mig för att beställa hem två stycken. Så jag tänkte bara slänga inn lite bilder på hur dom ser ut.



Mina julklappar

Hej
Nu tänkte jag ta och visa alla min julklappar. Fick väldigt många fina saker i år.


En iphone


Skal


Ett till skal






Massa böcker


Bakbok


Sportlinne


En årsprenumation på frida


Film


En ny lampa min förraq gick sönder


Ett par hörlurar som inte åker av hela tiden


En marsipan siggar


Godis


En dekorationstomte


En mackron plåt


En parfym från prada. Glömde att ta bild på den.

Mango bodylotion. Glömde att ta en bild på den med.





Kalle ankas jul

Hej
Ska snart sätta mig framför tvn och kolla på kalle ankas jul. Det måste man ju kolla på på julafton.

Julafton!

Hej
Nu är det äntligen julafton. Eftersom jag inte updatera bloggen igår så ska jag försöka att hinna skriva många inlägg idag. Har redan öppnatt två paket idag på morgonen. Men visar bilder på vad det var sen när jag har öppnatt det andra också. Nu måste jag fixa färdigt alla mina paket, måla naglarna och göra lite annat så har lite brottom för ska var hos kusinserna klockan två.



Tack Emma

Hej
Idag var sissta dagen i skolan för denna terminen. Så fick mina betyg är ganska så nöjd med dom faktiskt. Efter skolan gav jag och Emma varandra julklappar till varandra och jag fick detta av henne.



En god parfym


Och tre nagellack



Julgranen



Mango




Hej
Idag fick jag en body butter från bodyshop från min paketkalender. Den luktar mango och det luktar värkligen jätte gott typ sommrigt. Tyvär var det bara en liten förpackning men får väll köpa en ny när den är slut.

Har inte hunnit


Hej
Har tyvär inte hunnit blogga tidigare idag. Har haft fullt upp med annat som jag har gjort idag. Först så började dagen med att gå till skolan och idag var det innebandy tunering. Vi kom trea så det gick ju sådär. Direkt när jag kom hem skulle jag iväg för att köpa presenter till presentleken och efter det så har jag tränat spinning med vilket jag igentligen inte hade lust att göra. Men det kändes lite taskigt att låta Emma gå ensam på passet och alldelse nyss pyntade vi granen. Kommer att visa bilder imorgon på hur den blev orkar inte idag.


Huvudvärk


Hej
Fick en väldigt jobbig huvudvärk när jag kom hem från skolan idag. Så nu har jag bara tagit det lungt och vilat. Tror iallafll att den håller på att försvinna nu så det är skönt. Nu håller jag på att sticka men garnet har tagit slut så får vänta tills mamma kommer hem eftersom hon förhoppningsvis kan sånt som att byta garn.


Bilden är från i sommras längtar värkligen tills det blir sommar igen.

Städat rummet

Före








Efter










Har vart duktig och städat rummet idag och det skänns väldigt skönt nu. Nu håller jag på att måla mina naglar tycker att det funkar ganska bra att vara inne på datorn samtidigt som dom torkar.



Morgonrock

Hej
Idag har jag julshoppat änu mera. Men var med familjen och gjorde det dennna gången. Det är väldigt skönt att ha köpt allting nu. Nu behöver jag bara slå inn dom men det är ju kul. När jag endå var där så köpte jag en jätte mysig morgonrock från ginatricot också. Ser ut såhär↓



Dom har också fått in jätte söta sovkläder som jag också vill köpa men det får bli någon annan gång har typ köpt slut på alla min pengar efter alla julklappar.

Dubai

VARNING FÖR MÅNGA BILDER!



uppifrån
fotbolls arenor
världens högsta byggnad på 800 meter
konstgjorda öar










opera huset












Dubai är ett ställe jag måste besöka nån gång i livet.

Lite förändringar


Hej
Gjorde precis om min bakgrund lite. Gillade inte den vita bakgrunden så mycket så den fick bli rosa. När jag endå höll på fixa jag också så att menyn går ner till bloggen slutar eller hur man säger det. Kommer kanske en ny header också men tror inte att jag orkar göra en just nu.

ZzZzZzZzZzZ

Hej

Idag har vi snarket i skolan och då har man på sig myskläder och så kollar man på film. Så det är roligt för att vara skola. Slutar tidigt idag också så det är skönt. Ska snart gå ner till skolan nu men ska först mata min söta kanin.


Stampe♥

Var kläningen kommer ifrån





Postat av: Felicia

Var kommer den ifrån? :)

URL: http://feliziaa.webblogg.se/


Svar: klänningen och kavajen kommer från nelly

Julkläning

Hej

Nu har jag äntligen hittay min kläning som jag ska ha till ju och nyår. Har inte beställt den än men jag får hopas att den sitter bra. Såhär ser den ut iallafall.









Och här är en jacka/kavaj som jag har tänkt ha till som jag också ska beställa.



Sötisar















we♥it

Godmorgon

Hej

Håller på att göra min frukost just nu som består av risgrynsgröt och en macka. Idag börjar jag skolan klockan 10 och så har vi lektionerna klassråd, svenska, slöjd och franska. Så måndagar är en ganska så skön dag.
Nu måste jag fortsätta med min frukost så jag inte kommer försent till skolan.




Mina naglar


Här kommer min nya manikyr som jag lovade att visa upp idag.



Blev faktiskt mycket nöjd med dena manikyren så jag får hoppas att den håller länge.


Dagens outfit




Kofta - Juicy couture
Linne - Hm
Jeans - Ginatricot
Skor - Uggs

o.p.i rainbow connection




Idag fick jag detta snygga nagellack från min paketkalender. Tycker det är jätte snyggt till nyår med typ ett svart lack under. Hur mina naglar kommer att bli kommer att komma upp senare idag.


Introduktionskurs

Hej

Har för inte så längesedan varit nere och gymat med Felicia. Först hade vi en introduktionskurs som var i en kvart sedan så gymade vi ungefär i enochenhalv timma.Nu ska jag äta lunch och städa mitt rum vi kommer att få gäster här klockan 2 som vi ska baka julgodis tillsamans med.


Älskar verkligen den kolan vi gör. Den blir alltid typ uppäten efter en vecka.


Idol

Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på idol, som alltid ♥Har fortfarande kvar min favorit Amanda tycker att hon sjunger jätte bra
Tittar ni på idol, isånafall, har någon av era favoriter kommit till finalen?


Nytt sims 3



Längtar ska komma ut i mars

No test

Hej

Håller på med att plugga no just nu för imorgon har vi ett litet test i det. Idag har det inte hänt så mycket har varit i skolan som vanligt fast när vi hade spanska åkte vi till ett språkcafe. Har tränat spinning idag också.



Har ni paketkaländer? Det har iallafall jag och idag fick jag öpna ett paket som jag länge har undrat vad som ligger i det eftersom att det har varit för tungt för att hängas upp på kalendern. Men det var iallafal en saltscrubb från munkholm som antagligen ska vara jättebra har tänkt pröva den imorgon efter träningen för att se om den är det.






Hej <3

Hej

Kunde inte skriva något på bloggen igår det gick typ inte att göra något efter jag hade loggat in men nu funkar det att skriva iallafall. Har det lite krångligt just nu för min mobil visar inte upp några sms som jag får. Så jag måste antagligen lämna inn den någonstans och det har jag värkligen inte någon lust att göra. Men om det är någon som har skickat mig ett sms och jag inte har svarat på det vet ni iallafall varför.



Prada

Hej

Hittade en helt underbar parfym när jag var ute och julshoppade med Elina igår. Så nu äntligen har jag bestämt mig för vilken parfym jag önskar mig i julklapp. Den heter prada candy och luktar kola och vanilj och flaskan är också jätte snygg.




Julshopping

Hej

Idag har jag julshoppat med Elina hittade presenter till alla förutom till min lillebror. Så får åka iväg till stan eller något snart igen. Men köpte faktiskt en sak till mig själv som jag kan visa här på bloggen ett par öronmuffar. Eftersojag har slarvat bort mina andra var jag tvungen att köpa ett par nya.




Lrödag

Hej

Sitter framför datorn just nu men gör inget specielt. Idag har jag jobbat på mammas afär med Felicia igentligen skulle vi jobba ute men det blev inte så. Men det var kul iallafall. Sen fick vi pengar också som verkligen ä bra att ha vid denna tiden när man ska köpa julklappar till många.



Kangoo jump



Hej

Idag hade det gymet som jag tränar på något som kallas för kangoo jump. Gick inte på det men tror lite att jag ändra mig när jag såg på detta ↑

Hur många läsare jag brukar ha på min blogg







Clara //taytays.blogg.se// om Konfa: Hej Ella!
Jättefin och bra blogg verkligen, läser den ofta :] men jag har en fråga; hur många läsare har du ? Och hur många läsare har du haft som mest ? Skulle vara snällt om du svarade, SVARA GÄRNA I ETT INLÄGG :]



Svar:

Min statistik brukar normalt ligga mellan 25-35 unika besökare och ungefär 50 sidvisningar. Så dät är inte så många som läser min blogg.
Mitt besöksrekord är 48 unika besökare.

RSS 2.0