Kommer inte att blogga något denna veckan



Hej

Om ni undrar varför jag inte har bloggat på ett tag så är det för att jag inte har hunnit att blogga och jag tänker ta en paus från bloggen denna veckan eftersom jag har massa andra grejer tillexempel konfirmations läger på helgen och massa prov nästa vecka och denna veckan. Men nästa vecka tror jag att jag kommer att blogga igen.

Killers



Hej

Denna kvällen har jag kollat på fångarna på fortet och efter det så kollade jag på filmen killers som jag köpte idag. Den filmen  var jätte bra så jag tycker den är värd att kolla på om man inte har sätt den.




Höst cupcakes




Bakade av mig och Felicia

God morgon

Hej

Nu ska jag snart till skolan vi börjar med bild och sen blir det matte och efterdet slutar vi här kommer en bild på dagens outfit.

Jacka - Jofama

Jeans - ginatricot

Tröja - hm

Blusar



Skolfoto

Hej

Idag fick jag hem skolfoton har verkligen längtat för att se hur det blev.Men fick bara se ensamfotot för skolkatalågen skulle typ komma senare men jag blev iallafall hyfsat nöjd med ensamfotot nu är det bara att hoppas på att jag blev lika bra eller bättre på klassfotot.Idag har jag bestämt vilka grejer som jag ska beställa från hm katalogen.Är väldigt nöjd med det jag ska beställa.

Nu ska jag börja göra mig iordning för att sova.

Ont i huvudet

Hej

Är hemma från skolan idag för jag vaknade med världens huvudvärk! Sitter här nu och tror att huvudet ska sprängas.Men måste tyvär göra min lunch nu även om jag vill gå och lägga mig igen.

Jofama




Hej

Nu har jag precis betsällt min höstjacka för dettta året.Hoppas att den är lika fin i verkligheten som den är på bilderna.Skulle igentligen beställa en annan men den fanns inte längre så då fick det bli denna jackan istället.Tycker nog ändå att denhär jackan är lite finare en den andra jackan jag skulle beställa så det kanske var tur att den var borta.

Katalanska maränger

Katalanska Maränger – ca 9 st

Ingredienser:
7 st äggvitor
5 ¼ dl strösocker
saften från en halv citron

100 g mörk kvalitetschoklad 70%

Karamellfärg

Gör så här:
Sätt ugnen på 130 grader. Blanda äggvita, saften från citronen och strösocker i en rostfri bunke. Sänk bunken i vattenbad över kokande vatten, och rör tills sockerkristallerna löst sig, ca 60-65 grader. Ta bort bunken från vattenbadet och vispa marängen med en elvisp tills den kallnat.


För chokladmaräng: smält chokladen och vänd ner den så marängen blir randigt. Eller blanda ner karamellfärgen tills färgen är jämn.

Klicka ut marängen med hjälp av två skedar på en plåt med bakplåtspapper eller i vackra pappersformar. Grädda dem i ugnen i ca 1 timma, marängerna ska vara lite sega i mitten.Låt sedan marängerna svlna i ugnen.


Inte hunnit blogga

hej

Förlåt för att jag inte har skrivigt något på länge men jag har verkligen inte hunnit med det.Ska försöka att blogga mer nästa vecka.Idag har jag varit och jobbat i mammas afär nu håller jag på att baka maränger.Efter det ska jag och mamma kolla på bio.Vi ska kolla på bridesmaids.




Yoshi har rymt!!!!!



Sjävklart glömde Carl att stänga luckan till buren så nu har Yoshi rymt.Hoppas verkligen att vi hittar hamstern snart jag hatar att ha solrosfrön på golvet.

Läxor + cheesecake




Hej
Nu håller jag på att göra läxor samtidigt som jag äter cheesecake.Förhoppningsvis hinner jag göra färdigt alla läxor innan svenska hollywoodfruar.

New York Bluberry Cheesecake

Hej

Igår bakade jag en kaka som heter New York Bluberry Cheesecake.Den var jätte god så jag tänkte lägga upp receptet på bloggen.


New York Bluberry Cheesecake

Det här behöver du:

Kexbotten:
300 g digestivekex
150 g smör

Cheesecakesmet:
600 g philadelphiaost
2,5 dl kesella, 10%
1 dl strösocker
1 dl majsstärkelse
2 tsk vaniljsocker
3 st ekologiska ägg
1 dl vispgrädde
200 g vit kvalitetschoklad
1,5 dl färska blåbär (eller frysta)

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Krossa kexen fint i en mixer och blanda smulorna med smält smör.
3. Tryck ut kexblandningen till en botten i en teflonform med löstagbar kant, 24 centimeter i diameter.
4. Förgrädda bottnen i mitten av ugnen i cirka 10 minuter och låt svalna.
5.Vispa philadelphiaost och kesella krämigt i en skål.
6. Blanda i strösocker, majsstärkelse och vaniljsocker.
7. Rör i ett ägg i taget och sist vispgrädde.
8. Bryt chokladen i bitar, smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och blanda ner chokladen i smeten.
9.Häll smeten över kexbottnen och strö över blåbär.
10. Grädda kakan i mitten av ugnen i cirka 40 minuter. Täck den med aluminiumfolie när den blivit gyllenbrun, så att den inte blir för mörk.
11.Stäng av ugnen och låt kakan stå kvar i eftervärmen i cirka 30 minuter.
12.Låt kakan svalna och sätt sedan inn den i kyllskopet

Mini shopping






Dagens låt


Facebook

Hej

Nu har jag för inte så länge sedan skapat ett nytt facebook konto.Hade ett innan som inte så många viste.Men nu ska jag använda mitt riktiga namn.Hade ett annat förut för jag inte ville att så många skulle veta att det var jag.Men vill ha fler vänner nu.



Konfirmations träff

Hej

Nu ska jag och mamma snart ner till en kyrka där jag ska ha min första konfirmations träff och då skulle typ någon förälder vara med.Igår var jag med Elina och hon jag och Carl cyckla ner till grizly och köpte en boll som hamstern kunde vara inne i och ett jul han kunde springa på.Har tagit massa kort på Yoshi nu han är ju så söt.Tror jag ska önska mig en hamster i julklapp.Men får väll se det är ju typ jätte lång tid innan det blir jul.Men om jag fortfarande inte har tröttnat på hamstrar ska jag ha någon någon av domhär burarana.Om det inte har kommit någon bättre bur.

Denna buren har många fina färger och ganska stor den har 3 våningar om jag skulle önska mig den skulle den vara rosa.

Denna buren har snyggast design och käns säkrast eftersom hamstar alldrig vet hur högt upp dom är.Denna buren har 2 våningar.



Ny parfym



Denna parfymen fick jag igår när pappa kom hem från Istanbull.Den luktar verkligen jätte gott.

RSS 2.0