Frappuccino

 
 
Igår prövade jag ett recept på en otroligt god frappuccino. Samkar väldigt likt starbucks frappuccino så om ni gillar det så ska ni absolut pröva detta.
Till ett glas behövs:

3/4 dl kallt starkt kaffe
3 msk strösocker
1 dl mjölk
2 dl krossad is
3 msk kolasås

Vispad grädde till topping

Blanda alla ingredienserna och mixa slätt i en mixer, toppa med vispad grädde och lite kolasås.

Snygga klockor

Funderar på att kanske önska mig en klocka från marc jacobs i julklapp. Tycker att dom är riktigt snygga vet inte vilken färg bara. Men just nu så tror jag att det blir en guldig sådan isånnafall.
För några år sedan använde jag alltid klocka men slutade typ vid sjuan någon gång. Vet inte varför det blev så riktigt det kanske var för att jag kom på att mobilen visade tiden också.

Lussekatter

 
 
 
 
Hej
Idag bakade jag, mamma och min lillebrorsa lussekatter. Kanske lite tidigt, men nästa helg är det ju ändå första advent. Nu glömde jag att fotografera hur dom blev när dom var färdiga, vi hade lite brottom till gymmet. Men dom blev iallafall goda.

Sjuk

Hej
Idag har jag stannat hemma från skolan, har blivit förkyld igen. Men imorgon kommer jag nog till skolan igen mår lite bättre nu. Nu håller jag på med en hemtenta som vi har på geografin. Har inte kommit så långt, man ska tydligen skriva nio till tio sidor för hand och jag har skrivit två sidor änsålänge. Men jag har ju ett bra tag på mig som tur.
 
 
 
 
 

Cupcakes

 
 

Rock outfit

 
 
Såhär såg jag ut igår när jag skulle gå på en tjejmiddag med rocktema. Hade väldigt svårt för att hitta kläder till detta temat, men  när jag väl hittade något blev det faktiskt ganska så bra.

5 saker jag längtar till

Helgen
Det är alltid lika kul när det är fredag när man precis har slutat den sissta lektionen då man vet att man har två lediga dagar framför sig
December
December kan nog vara den mysigaste månaden på året. Tycker om att äta lussekatter och ta fram allt julpynt.
Jullovet
Detta är enligt mig det näst bästa lovet för det händer ju så mycket först julafton och sen nyår.
Sportlovet
Detta året kommer jag också att resa bort under sporlovet. Det blir till Italien igen och det kommer nog att bli jätte kul.
Tills det snöar
Jag älskar den första veckan med snö, allting är så ljust då.
 
 
 
 
 
 
 

Hej

Hej
Idag har jag haft utväcklingssmatal, det gick ganska så bra tror jag. Men har alldrig var så förtjust i det. Nu sitter jag och kollar på ett program som heter polisskolan. Det är faktiskt ett ganska så roligt program. Handlar om att 8 kända svenskar ska visa att dom har vad som krävs för att bli polis. Nu ska jag nog sätta på ett till avsnitt innan jag ska sova. Imorgon är det ju onsdag utan bild så det blir ju typ halvdag för mig.
 

Nya uggs

 
 

Måndag

Hej
Idag var första dagen i skolan efter höstlovet. Känns tråkigt att det är skola igen men nu är det inte långt till jullovet. Som jag trycker är ett mycket roligare lov än höstlovet. Det har inte hänt så mycket i skolan idag och när jag kom hem så gjorde jag läxor så det har typ bara varit en helt vanlig måndag. Nu ska jag fortsätta med att plugga teknik vi har prov på fredag och jag tycker att det ämnet är så tråkigt.

Dagens outfit

 
Tröja - American vintage
Halsband - nelly
Jeans - Cheap monday
 
 
 
 

RSS 2.0