Skolfotografering

Hej
Idag hade vi skolfotograferingl i skolan och nu i nian så har man ju bestämmt ett tema. Men vår klass hade inte något jätte bra tema enligt mig. Förstog inte riktigt hur det blev det temat igentligen. Men får väl hoppas att jag ser bra ut på bilderna även om det var bebis tema på gruppfotot. Nu håller jag på med läxor har inte hunnit att läsa så mycket idag.
Här ser ni dagens outfit

Ny tröja

 
 
Denna mysiga tröja fick jag med mig hem från gina tricot för några dagar sedan. Är så nöjd med den det är så mysigt med en lite längre bakdel också är modellen lite oversize och det tycker är lite kul för har inte haft en stickad oversize tröja innan.

Måndag

Hej
Idag har varit min första riktiga skoldag med riktiga lektioner. Det var faktiskt okej. Efter skolan gick jag ut och sprang några killometer. Annars så har det inte hänt så mycket mer än att jag har gjort läxor iadg.
Men nu ska jag kolla på robinsson sedan ska jag sova. Ska upp alldeles för tidigt imorgon.
 

Ny doft

 
Köpte den här underbara doften på kicks för några dagar sedan. Dom har 20% nu på alla parfymer så man får ju passa på.

Whoopies

 Hej
Nu tänkte jag baka whoopies. Tycker att whoopies är jätte gott också fick jag ju en bakbok om whoopies i födelsedagspresent. Så det ska bli kul att pröva några nya recept nu.
 
 
 
Idag tänker jag pröva det receptet som är på den sissta bilden jag älskar lime.

Sneakers med kilklack

Hej
Idag har jag varit med marstrand med klassen. Där badade vi och sen gick vi typ överallt på ön så nu gör mina vader jätte ont. Nu blir det snart middag blir något med räkor minns inte vad men det blir säkert gott.
Föresten vad tycker ni om sneakers med kilklack? Innan tyckte jag att dom var ganska så fula men nu har jag börjat tycka om dom. Så funderar på att beställa någon av dom här tre från have2have.
 
 

Första dagen i skolan

Hej
Idag började skolan igen. Det känns jätte tråkigt att man måste göra läxor och gå upp jätte tidigt på morgonen igen. Vi börjar klockan åtta tre gånger per vecka denna terminen vilket betyder att jag måste gå upp klockan sex. Men denna dagen har ju inte varit jobbig iallafall och imorgon har vi typ inte en så lång skoldag heller så det är bra för jag har blivigt jätte förkyld så det är ganska så jobbigt att vara i skolan. Men det känns ju inte så bra att missa dom första dagarna så får ju ta några tabletter och gå till skolan iallafall.


Mina presenter

En plattång från GA.MA
350 kr
Påslakan sätt
En väska
Prydnad från kosta boda
Två tracksuits från juicy couture
Bakbok
Ett jätte guligt öngott
En topp från american vintage
 
En blus
En till blus
Ett sims
Ett par svarta byxor med vaxad yta

Igår blev jag 15

Hej
Igår hade jag min födelsedag. Så jag och Elina gjorde våran tradition och gick på liseberg. Det var roligt. Nu ska det snart bli släktkalas hemma hos oss. Så jag lägger inte ut det jag fick igår förän imorgon eftersom jag kommer att få mer presenter idag. Nu ska jag fortsätta att göra iordning mig till kalaset eftersom gästrna kommer om tio minuter.
 

Splatter nails

 
 
Hej
Denna manikyren gjorde jag med Elina igår. Den var faktist väldigt rolig att göra så det kanske kommer upp ett inlägg om hur man gör dom snart.

Elina

Hej
Idag har jag varit med Elina nästan hela dagen. Vi målade naglarna, kastade pil, solade och badade i poolen. Efter jag hade varit med Elina så gick jag ner till gymmet och tränade.
 
 

Varm dag

Hej
Detta vädret som har varit idag har varit underbart. Typ en av dom få riktiga sommardagarna. Idag har jag mest bara solat vid poolen och badat i poolen. Tror faktiskt jag har blivigt lite brunare. 
Nu ska det snart bli efterätt hemma hos oss, det blir morotskaka.
 
 
 

Skolgrejer

Hej
Idag har jag mamma och Carl varit i frölundatorg för att köpa skolgrejer. Det känns alltid lika tråkigt att köpa det då märker man att sommarlovet snart är slut. Fick med mig allt jag ville ha förutom en ny stiftpenna som jag glömde att köpa så får åka dit snart igen för att köpa det. Köpte också ett par nya träningsskor. Nu ska jag snart iväg till gymmet för att träna. Ska först springa några killometer och sen träna på gymmet.
Här är lite bilder på det jag köpte.
 
 
 
 

Gårdagens

 
 
 
Jeans - hm
Skor - drmartens
Top - abercrombie and fitch

Fredag

Hej
Jag komm hem i förrgår vid åtta tiden, men har inte hunnit blogga. Men nu ska jag iallafall byta om till lite finare kläder vi ska ha ett kalas hemma. Tror att det blir mina nya leopard byxor från hm som jag fick lite tidigare idag och en snygg topp till det.
Men tänkte visa några bilder från dena lilla resan iallafall.
 
Vi besökte ett natureservat som kallas för Stens huvud
 
Det fanns massa kossor på stigen. Fick tyvär ingen bra bild på det.
 
 
 
Nästa dag så red vi på isladshästar.
 
 

Packar

Hej
Just nu packar jag ska åka iväg till skåne imorgon och vi stannar där i två dagar. Jag vet inte vad vi ska göra där imorgon men i övermorgon ska vi träffa några som pappa känner och rida två timmar. Har alldrig ridit innan så det ska bli kul men är lite närvös för det också. Nu måste jag fortsätta packa ska upp tidigt imorgon så det är inte dumt och bli klar med packningen snart och sova efter det.

Sisjön

Hej
Idag har jag och min familj vart i sisjön typ hela eftermidagen. Vi fikade och igentligen skulle vi bada men det blev inte så. Sedan träffade jag Elina som skulle bada men badade ändå inte för då var klockan lite för mycket för skulle träna då. Nu har jag tränat färdigt så nu ska jag och Elina hitta på någonting hade vi tänkt.
 

Önskelista

Grå mysig stickad tröja från ginatricot 149 kr
Svarta vaxade byxor från ginatricot 599 kr
Grå mysig pläd från hm 499 kr
Plattång från GA.MA 745 kr
Rosa nagellack från essie 129 kr
Moyana corigan rasberry sorbet body lotion 159 kr
Kors halsband nelly.com 249 kr
Body butter som doftar apelsin moyana corigan 265 kr
Stor svart väska från Friis & company 479 kr
Värmeskyddande spray kicks 79 kr
God parfym kicks 349 kr
 
Detta och massa andra saker önskar jag mig i födelsedagspresent

Rosa

 
 
 
Såhär blev mina nagalar som jag målade igår. Blev rosa med två vita blommor på en nagel. Målade med ett av mina favoritnagellack som hter isadora power pink.
Nu ska mormor och morfar komma hir närsomhelst också ska vi fika. Jag bakade kanelbullar igår och mamma bakade någon paj idag.

RSS 2.0