Redan hemma

Hej
Jag kom precis hem från skolan nu för idag slutade vi tidagere pågrund av en vatten läcka. Nu ska snart Emma komma hit jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Senare blir det tennis.

Dålig uppdatering

Vet att jag har dålig updatering just nu. Men har inte så stor lust av att blogga just nu en av anledningarna är att det alldrig är någon som komenterar just nu även om statiskiken är jätte bra.  Men får väl se hur det blir med updateringen nästa vecka.

Nytt i garderoben








Kameran gav inte rätt färg på blusen eller igentligen inte på något. Den ska vara mer rosa. Prövade med blixt också men det blev änu värre. Måste verkligen köpa en bättre kamera snart.

Lite bilder från resan


På färjan på vägen dit

God hotel frukost

Matsalen i hotelet

Utsikt från balkongen från hotelrummet

Vi drack varmchoklad nästan varje dag

Utsikt från ett cafe. Den backen ni ser där nedanför är över en mil lång

God lunch













Alla hjärtans dag middag på hotelet alla måltider hade typ ett hjärta i sig

Denna dagen tog jag bara en bild. Det blev skitdåligt väder på eftermidagen och jag och mamma hade oturen att vara på fel ställe så liftarna stänge på grund av att det blåste för mycket. Det sluta med att vi fick gå någon kilometer i motvind det var inte så roligt.





Fint väder igen men fortfarande väldigt blåsigt.

En dag serverade dom en hel gris på middagen.





På berget Marmelada som är det högsta berget på skidsystemet. Var lite läskigt att åka där för det hade skett två laviner där för nån timma sedan. Så dom spärrade av backen och så fick man åka typ 10 personer i taget så det blev en liten kö där var lite segt att vänta så länge.

Den läskigaste liften i skidsystemet måste vart dena kabinliften. Den går enda upp till det huset där uppe om ni ser det.

Jordgubbsmjölk är så himla gott synd att det typ bara finns i Tyskland.

Köpte denna underbara parfym från marc jacobs på hemvägen.

Har kommit hem

Hej
Ville bara säja att jag har kommit hem från Italien så att ni vet. Men jag får skriva mer om det imorgon nu orkar jag inte blogga har hållt på med en lång SO läxa hela dagen typ.

Iphone skal






















Domhär skalen är så snygga önskar att jag hade alla dom.

weheartit





























Mina parfymer del 2

Här kommer resten av mina parfymer

Denna är en av dom godaste parfymerna jag har luktat på. Luktar mango och kokos. Men passar bäst på sommaren för den luktar väldigt sommrigt.
10/10

En till ganska så sommrig parfym vet inyte riktigt hur jag ska beskriva lukten men den luktar iallafall gott.
7/10

Denna fick jag av farmor och farfar. Tycker att flaskan är ganska så cool. Men använder den inte så ofta tycker att doften passar för lite äldre personer.
5/10

Denna parfymen är den parfekta vår parfymen. Parfymen luktar blommor.
9/10

Detta är en av mina favorit parfymer luktar sockervadd och vanilj och går att använda när som helst eftersom den passar till allt.
10/10

Tycker att flaskan och förpakningen till denna parfymen är jätte söt. Doten luktar ganska fräscht.
7/10

Älskar denna flaskan och doften. Luktar helt underbart hör också till mina favoriter.
10/10

Detta är den nyaste parfymen jag har köpt och är också min favorit parfym. Luktar mycket kola och vanilj men det är något i den som gör att den ändå inte blir så söt.
10/10



Dag 5 - before i die



























Kokostoppar

Ingridienser

50 g smör
2 st ägg
1 dl strösocker
5,5 dl kokosflingor
1 st rivet skal av lime

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft.

2. Smält smöret och rör samman med övriga ingredienser.

3. Låt smeten svälla, i 10 minuter.

4. Klicka ut smeten och forma till toppar på en plåt med bakplåtspapper.

5. Grädda tills gyllene, i cirka 15 minuter.

6.Tips. Jag brukar doppa botten av mina toppar i smält choklad och låta dem stelna i pappersformar eller på galler över bakplåtspapper. Kokos och chokladär jätte gott tilsamans.


Mina parfymer del 1

Hej
Eftersom jag har ganska så många parfymer så tänkte skriva om vilka jag har och vad jag tycker om dom.

Denna parfym heter midnight fantasy. Jag köpte den för ungefär ett år sedan. Använder den mest till vintern och på kvällen men använder den på dagen och på sommaren också.
7/10 poäng

Denna fick jag i höstas då pappa var i Istanbull och denna parfymen luktar faktiskt riktigt gott använder denn jätte ofta och om man gämför med andra Britney parfymer så luktar denna inte lika söt. Den passar bäst på vardagen.
8/10 poäng

Denna parfymen luktar väldigt sött. Kom ihåg att jag använde den väldigt mycket för ett år sedan men nu använder jag den inte lika ofta längre har hittat godare dofter.
6/10

Denna parfymen var en av mina första parfymer jag köpte. Så har typ nästan gjort slut på den. Men tycker att den luktar ganska så gott och sött som alla andra parfymer från Britney.
6/10

Fick denna i present när mamma och pappa hade varit i Cicilien. Men iallafall denna parfymen är inte riktigt min favorit parfym tycker den luktar lite anurlunda.
5/10

Denna är en av dom nyaste parfymerna jag har köpt luktar mycket apelsin och vanilj. Men det är gott så använder den ofta.
7/10

Denna parfymen luktar jätte gott. Så har nästan gjort slut på parfymen men vill inte göra slut på resten för märkte för ett halvår sedan att den inte finns att köpa längre.
9/10

Denna luktde jätte gott ett tag men för typ ett år sedan hände något konstigt med den och nu luktar den jätte äckligt så tycker att det är jätte dåligt.
3/10

Denna parfymen älskade jag typ när jag var tolv år det är typ den enda parfymen jag har köpt två gånger.
6/10

Eftersom jag gillade Avrils första parfym så köpte jag denna. Då tyckte jag inte att den luktade lika gott som den första parfymen men nu gillar jag denna mera.
7/10

Jeansjacka




I vår kommer jag vara på jackt efter en snygg jeansjacka för att min gamla har blivit för liten. Har faktiskt redan börjat kolla lite på det och för några dagar sedan hittade jag denna jeansjacka från replay som jag tycker är jätte snygg. Nu måste jag bara övertala mamma att köpa den för den var ganska så dyr. Men om jag får den tor jag att jag kommer använda den lite för mycket.

Hiss och diss


♥Sport lov
Ska bli så himla skönt med en veckas ledigt särsklit när man ska resa bort då också

♥Bodyscrub
Har typ blivigt beroende av ta det minst en gång i veckan huden blir så skön efteråt.

♥Snö
Älskar verkligen snö det blir så mycket jusare och finare ute då

♥Pasteller
Pasteller är något jag kommer att använda mycket i vår. Det är så snyggt.


♥Is och kallt väder
Hatar värkligen att det alltid blir is när det blir kallt det går ju typ inte att gå ute äns då.

♥Prov
Nu när jag skriver detta inlägg har jag ett NO prov som jag måste göra innan jag åker och det är värkligen hur mycket som helst jag behöver plugga på.

Godmorgon


Hej
Har precis vaknat nu och idag är sissta dagen hemma imorgon åker vi. Längtar så mycket till det. Vi åker klockan 12 så jag ska vara i skolan innan men bara två lektioner. Nu ska jag snart fixa iordning mig till skolan. Efter skolan idag kanske jag och Emma ska hitta på någonting. Det blir antagligen att vi målar naglarna om vi gör något. För böhever värkligen göra det innan jag åker.

Rosa



Någonting jag måste  köpa till våren är ett par färgglada byxor. Den färgen jag vill ha mest just nu är rosa det är nog enklast att matcha.  Så har kollat runt lite på det och har faktiskt hittat väldigt många allternativ. Mina favoriter är nog dessa från nelly eller några andra från hm.

Packlista

Hej
Nu har jag precis dushat hade ju tennis innan som jag brukar ha på måndagar. Tänkte ta och börja skriva en packlista nu för ska packa det mesta imorgon för hinner inte göra det på onsdag och jag hatar att packa dagen innan så därför kan jag inte göra det på torsdag heller.

Gudstjänst

Hej
Kom precis hem från min nionde gudstjänst. Så himla skönt nu har jag bara tre kvar sen behöver jag inte gå på några fler. Nu ska jag skriva några tidsinställda till resan. Tror att jag kommer att blogga någon eller några dagar där men inte varje dag så det är ju bra att göra några stycken. Efter det får jag plugga matte. Vi håller på med algebra och jag hatar värkligen det.

Dagens att göra lista


Nya grejer

Hej
Har precis kommit hem från att ha varit på frölundatorg köpte grejer till resan och lite annat.

Det blev ett rygg skydd, ett svart underställ, shampo, en dagkräm och en nattkräm.



Förslag på tidsinställda inlägg

Hej
Åker ju bort om en vecka som ni kanske redan vet och då kanske det inte blir så mycket blogging om jag inte skriver lite tidsinställda inlägg. Så de skulle vara bra om ni kunde komentera lite om vad jag ska skriva om. Det blir ju lite lättare om jag får ideer på vad ni vill läsa om.


Läxor

Hej

Idag har det varit en helt vanlig dag förutom att jag skulle vara i bamba två timmar och hjälpa till. Det var så äckligt. Men skönt att ha gjort det nu iallafall. Håller på att göra min historia läxa nu men det går inte så bra. Blir bara att jag tar massa pauser och kollar på datorn jätte länge.


Onsdag

Hej
Vet att updateringen inte har varit så bra på det sissta det beror på att jag inte har lyckats komma inn på blogg.se. Det blev tytp jätte konstigt efter nya blogg.se. Men nu kan jag iallafall komma in på sidan även om den inte är som vanligt. Så nu kan jag updatera bloggen igen.

RSS 2.0