Marenas

 
 
Fick precis hem dessa snyggingar från märket marenas. Tycker dom är så häftiga och desutom är dom så sköna. Dom kommer bli perfekta när jag är i rom då man kommer att gå mycket och det antagligen  kommer att vara varmt ute.

Springa

Hej
Har precis kommit hem från skolan och ätit lite mat. Är alltid så äcklig mat i skolan så man är ju jätte hungrig när man kommer hem. I skolan idag fick vi reda på massa prov och dom flesta gick bra. Sedan hade vi också svenska provet, det gick väl sådär, det var en del konstiga frågor i det. Men det är bara skönt att ha gjort det sista provet i grundskolan så jag bryr mig inte så mycket.
 
Nu ska jag snart ut och springa och sen blir det väl ett dopp i poolen, är ju så  varmt ute. Efter det blir det väl att göra ett stort och gott fruktfat och kolla på tonårsbossen.

Tisdag

Hej
Har tagit en paus från mitt pluggande till svenska provet. Det är så mycket man ska kunna så det kommer nog inte att gå så bra känns det som.
 
Innan idag hade vi orientering i skolan, sprang tillsamans med Rebecka och Josefine och jag tror att vi fick en okej tid. Efter orienteringen åkte jag till frisören. Blev inte så mycket ändringar med mitt hår denna gången, men det är alltid så skönt när håret är så lent efteråt.

Fotbollstunering

Hej
Tänkte precis gå och lägga mig. Har för inte så länge sedan gjort klart min no uppsats om kärnkraft, hoppas att den blev bra. I skolan  idag hade vi fotbollstunering gick sådär vi kom tvåa, men jag bryr mig inte så mycket som vissa andra i min klass gör, hatar ju ändå fotboll.

Nya skor

 
 
Fick hem  dessa skor från nelly för några dagar sedan. Tycker att dom är så snygga fast eftersom jag redan är ganska så lång så blir jag jätte lång i dessa eftersom dom är jätte höga.Tänkte ha dom på den där avslutningsmiddagen i skolan tillsamans med någon kläning som jag inte har hittat än.

Vid poolen

 
 
 
Hej
För inte så länge sedan var Elina hemma hos mig men nu gick hon hem. Hon skulle iväg någonstans. Men vi var iallafall vid poolen och pratade om massa planer tills på lördag. Nu gör jag typ ingeting, men snart ska mina föräldrar iväg på någon femtiårs fest, så ikväll blir det bara jag och Carl som är hemma.

Ny design

Som ni ser så har jag äntligen fixat en ny design till bloggen. Ville få en lite sommrigare design denna gången eftersom den andra var ganska så vintrig.

Torsdag

Hej
Har precis gjort en god tallrik med frukt. Idag blev det många frukter, det blev vattenmelon, vindruvor, persika, kiwi, apelsin, granatäplle, blåbär, melon och  till det hade jag lite jordnötssmör och en ruta mörk choklad. Snart tänkte jag sätta mig och äta detta goda fat tillsamans med en bra serie.
 
I skolan idag hade jag äntligen mina två sissta nationella prov, så skönt,  och sen fick vi också våra klasströjor idag, så det var lite kul. Efter skolan åkte jag ner till gymmet. Detta kanske är näst sissta gången jag tränar på träningsverket för nästa månad börjar jag på ett annat gym så det ska bli kul.

Dagens wanties

Summer wanties 2
 
Summer wanties 2 by ella-9 featuring flip flop sandals

Åska

Hej
Har suttit och pluggat och ätit frukt fram tills nu. Har redovisning imorgon och i övermorgon har jag världens jobbigaste svenska prov i litteraturhistoria, och sen ska jag också göra mina två sista nationella prov som båda är muntliga.
 
Men jag har haft en liten paus vid fem då gick ut för att springa. Vädert var ju så perfekt för det idag. Men det var tur att jag inte sprang fem minuter senare för direkt när jag kom hem såg jag en blixt och efter det blev det typ åskoväder med ösregn och jag är verkligen så rädd för åska. Varje gång det åskar och jag är ensam hemma springer jag typ till sängen och gömmer mig under täcket ungefär.

Fruktfat

 
Hej
Har precis fixat iordning detta mumsiga fruktfat som innehåller melon, apelsin och granatäpple. Det här  var en av dom första gångerna jag prövade granatäpple, och jag tycker faktiskt att det är ganska så gott, desutom är det ju en av dom nyttigaste frukterna man kan äta.
 
Nu tänkte jag sätta mig och kolla på tonårsbossen och efter det går jag och lägger mig.

Smoothie tips

 
 
 
Igår gjorde jag denna mumsiga smoothie som bestog av en tredjedel av en liten annanas och en apelsin, och sen la jag dit lite riven kokos på toppen också. Den blev verkligen så god kommer absolut att göra om denna flera gånger.

Dagens outfit

 
 
Shorts hm / skor converse / solglasögon rayban / top hm / klocka marc jacobs
 
Hej
Nu blir det snart middag hemma hos oss. Tror att vi kommer att äta utomhus idag, det är ju så skönt väder. Innan idag var jag ute och  solade i några timmar och jag tog också årets första dopp i poolen. Det var så kallt, den är ju inte helt uppvärmd än eftersom papa satt på värmen i förrgår.
 
Efter middagen ska jag nog kolla på lets dance, det känns som att alla som är med i år dansar så bra.

Eurovision

Hej
Sitter och kollar på eurovision just nu, känns tyvärr som att det inte är så många bra låtar i år. Men dagens favoriter är nog Norge, Finland och Azerbaijan.
 
Tidigare idag var jag ute och sprang, det var ju så skönt väder ute idag. Sen har jag också hunnit med något av det stressigaste jag har gjort i mitt liv, det nationella provet i matte. Det var ju så dåligt med tid, man han ju nästan inte äns andas.
 
 

Dagens inspo

 
 

 




 

Mango

Hej
Nu har jag precis ätit min middag, blev lax idag. Tidigare idag var jag ute och sprang och det gick så dåligt. Det går alltid jätte dåligt för mig efter förkyldningar, idag fick jag t.ex. nästan samma tid som när jag började springa.
 
Nu tänkte jag skära upp en mango och kolla på eurovision, är ju i sverige i år.

Summer wanties

Summer wanties
 
Summer wanties by ella-9 featuring a bracelet bangle

Mår bättre

Hej
Nu håller jag på att fixa mina naglar igen, känns som att jag alltid skriver om det här på bloggen. Idag känner jag mig faktiskt mycket bättre från min förkyldning, är typ  bara lite snuvig och det kan vara min allergi.
 
Senare idag ska jag och resten av min familj äta middag med släkten, men innan det vet jag inte riktigt vad som kommer att hända.

Förkyld

Hej
Har bara tagit det lugnt idag och suttit framför datorn, har blivit jätte förkyld, och det + pollenalergi är jobbigt. Började känna lite igår efter jag hade vart ute och sprungit och speat tennis med Elina, men nu har det blivit värre.
 
Tror  att jag tänker lägga mig och kolla på någon bra serie nu och resten utav dagen finns inte så  mycket mer jag orkar just nu.

Marc jacobs daisy sunshine edition

 
Detta var det som låg i mitt paket som jag fick igår, en parfym från marc jacobs. Jag älskar den här doften, doftar så sommrigt och fräscht.

Sprungit

Hej
Nu har jag precis kommit hem från en middag hos grannarna, är så mätt, det var gino till efterätt, så gott. Innan idag så gick jag och Elina ut i ösregnet för en springtur. Det blev årets första utomhustur, och fy vad det var jobbigt om man jämför med bandet. Vi hade igentligen tänkt spela tennis också men det var lite för dåligt väder för det, så vi planerade att göra detta och en springtur (för min del iallafall) på fredag istället.
 
Nu tänkte  jag börja göra mig iordning för sängen, är jätte trött.
Har helt glömt bort hur sköna mina utomhusträningsskor kändes, dom känns verkligen som luft.

Bra väder

Hej
Idag har jag vart i skolan som vilken annan tisdag som helst. Efter skolan har jag varit ute, älskar vädret som har varit idag. Senare under dagen gick jag ner till gymmet och efter det har jag bara pluggat och  ätit  typ.
 
Har faktiskt tagit några bilder idag händer ju nästan alldrig typ så jag tänkte dela med mig på några av dom.
 När jag kom hem satt jag mig i solstolen och lysnade på musik medans jag åt lite frukt.
 Bild på mig när jag solar
På gymet, har precis sprungit när bilden togs.
Idag hade mamma köpt en ny yoghurt, smakade jätte gott, kommer nog bli en ny favorit för mig.
Sen kom äntligen ett paket från eleven.se, har skrivit lite om denna sak på bloggen tidigare och är så glad att den äntligen är min.
Till kvällsmat prövade jag på en ny sak idag, blev turkisk yoghurt, smälta hallon och honung.

Rosa och orange

En färgkombination som jag tycker är riktigt snygg till sommaren är rosa och orange. Man behöver ju inte ha en hel outfit i dessa färger, men några accessoarer i denna kombination är riktigt snyggt.
 
Pink and orange
 
Pink and orange by ella-9 featuring essie nail polish

Dags att måla naglarna

Hej
Nu är det dags för att måla naglarna igen, känner mig för att måla naglarna i någon fin vårfärg idag. Efter det ska jag plugga matte är ju nationella prov i det nästa vecka. Sen ska jag också ner till gymmet för lite träning

Grötkaka

 
 
Idag prövade jag på att göra en grej som kallas för grötkaka till mellananmål, hade hört en del om det och att den skulle vara god så hade lust att pröva det. Den är desutom perfekt innan träningen då den är ganska så nyttig. Vad jag tyckte när jag hade smakat den var att den var god,så jag tänkte dela med mig av receptet här på bloggen.
 
Ingredienser
1 banan
1 dl havregryn
1 ägg
1 dl vatten
2 msk kakao
Kokos eller hallon att strö över med
 
Rör ihop allting förutom kokos eller hallonen, ställ in i micron i ungefär en och en halv minut på 700 watt.
 
 

Godnatt

Hej
Har precis kollat på lets dance, tycker nog faktiskt ändå att det är rätt kul att kolla på. Innan det var jag nere på gymmet, och tränade blev mest kondition idag, och   i skolan hade jag ett muntligt nationellt prov i Engelska, det gick nog okej men jag kunde nog igentligen bättre.
 
Nu tänkte jag gå och lägga mig, det är fredag imorgon och det betyder att jag ska upp alldeles för tidigt.

Bra dag

Hej
Idag har jag spenderat eftermiddagen med Elina. Hade så kul. Först när hon kom gjorde vi en fruktsallad och så gick vi ut och åt den medans vi solade och efter ett tag bestämde vi oss för att ta en promenad och fotografera lite, fick faktiskt en del fina foton idag.
 
 
 
När vi var påväg hem igen tog vi en väg genom skogen, och när vi kom ur den hittade vi detta fina ställe. Såfort vi såg det sa både jag och Elina att vi någon gång under sommaren en kväll måste grilla här, lite roligare än att vara vid sisjön helatiden.
 
 
Och  när man kommer hem har någon tagit bort vinterisoleringen på poolen, så skönt.

RSS 2.0