Macroner

Hej

Nu har jag bakat macroner.Som är inne att baka just nu.Dom är super goda.
Såhär blev mina UNGEFÄR.Bilden är inte tagen av mig.

Men det är samma resept.

Här är receptet

Macroner



Marängen

3 dl florsocker

90 gram skålad fint fint mald sötmandel

1 dl äggvita typ 3 äggvitor

1 halv dl strösocker

Några droppar karamellfärg

Smörfylningen med hallon smak

100 gram rumsvarmt smör

1 och en halv dl florsocker

1 tsk vanilj socker

1 ägg gula

2 msk hallonsylt

lite karamellfärg

Du jör såhär med marängen

Sät ungnen på 150 grader

Sikta ner florsockret och den fin hackade mandeln

Vispa äggvitan i en anan bunke med elvisp

Tillsätt strösockret vispa till en styv marängsmet

Häll dom torra ingrideänserna blanda nu med vanlig visp

Smöra bakplåtspappret.Det är viktigt anars får du inte låss kakorna

Lägg små klickar av smeten på en femkronas storlek

Låt kakorna vila cirka 15 min inan du sätter dom i ugnen på 12 min

Dom ska vara lite mjuka i mitten

Låt marängerna svalna ta sedan av dom från papret

Nu ska du jöra smörsmeten

Efter du har jort smeten så ska du ta två maränger och i en av dom lägger du smördegen i sen sätter du på den andra marängen över.

Så jör du smörsmeten

Blanda i smöret och florsockrett ordentligt

vispa sedan i ägg gulan

Lägg sedan i vanilj sockret och halonsylten

Äfter det ska du ha i karamellfärgen.

Det smakar underbart





Kommentarer
Postat av: Anonym

Sånna är goa snyggt med kram ella

2010-08-09 @ 21:56:13
Postat av: Emma

det var ifrån mig

2010-08-09 @ 21:57:17
URL: http://eelmlmaa.blogg.se/
Postat av: Ella

Jag vet

2010-08-10 @ 10:20:22
URL: http://loveella.webblogg.se/
Postat av: Ella

Dom är underbara

2010-08-10 @ 19:37:32
URL: http://loveella.webblogg.se/
Postat av: Ella

Fatta inte vad du mena med kram Ella först.Fast fatta det när jag läste det för tredje gongen.

2010-08-10 @ 19:38:44
URL: http://loveella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0